Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Entreprenörskap

- en praktisk handbok
Skickas följande arbetsdag

Entreprenörskap

- en praktisk handbok

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Det här är boken för alla som har ambition att etablera, förbättra eller utveckla ett eget företag. Genom att kombinera en teoretisk grund med konkreta, praktiska råd ger den oumbärlig hjälp till entreprenörer, affärsutvecklare, banker och investerare. Den passar också utmärkt som kurs­litteratur i entreprenörskapsutbildningar. Med utgångspunkt i modern entreprenörskapsteori, egna erfarenheter och respons från tio­tusentals entreprenörer har författarna tagit fram en modell för att utveckla ...

Det här är boken för alla som har ambition att etablera, förbättra eller utveckla ett eget företag. Genom att kombinera en teoretisk grund med konkreta, praktiska råd ger den oumbärlig hjälp till entreprenörer, affärsutvecklare, banker och investerare. Den passar också utmärkt som kurs­litteratur i entreprenörskapsutbildningar. Med utgångspunkt i modern entreprenörskapsteori, egna erfarenheter och respons från tio­tusentals entreprenörer har författarna tagit fram en modell för att utveckla och förbättra entreprenörskapsprojekt. Modellen kallas S-E-A-M (systemic entrepreneurship activity method) och består av sju steg: syfte, resurser, affärsidé, affärsmodell, mål, uppgifter och prognos.

Information

Författare:
Yngve Dahle Roger Filipsson Henrik Johansson Kristian Pinto
Översättare:
Susanne Uhler
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144159652
Utgivningsår:
2023
Artikelnummer:
45307-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
227

Författare

Yngve Dahle

Yngve Dahle har en doktorsgrad i entreprenörskap från NTNU i Trondheim och är förste amanuens II vid USN (universitetet i Sørøst-Norge). Han har va...

Roger Filipsson

Roger Filipsson är verksamhetsledare på Coompanion i Västerbotten. Han har de senaste 10 åren fokuserat på värderingsdrivet entreprenörskap, social...

Henrik Johansson

Henrik Johansson är vice vd, CFO och partner på Grant Thornton Sweden. Han är auktoriserad revisor, certifierad affärsrådgivare och har mer än 20 å...

Kristian Pinto

Kristian Pinto är tjänsteägare på TRR och arbetar med att utveckla starta företag-erbjudanden. Han är utbildad i psykologi och företagsekonomi på U...

 ;

Det här är boken för alla som har ambition att etablera, förbättra eller utveckla ett eget företag. Genom att kombinera en teoretisk grund med konkreta, praktiska råd ger den oumbärlig hjälp till entreprenörer, affärsutvecklare, banker och investerare. Den passar också utmärkt som kurs­litteratur i entreprenörskapsutbildningar. Med utgångspunkt i modern entreprenörskapsteori, egna erfarenheter och respons från tio­tusentals entreprenörer har författarna tagit fram en modell för att utveckla ...

Det här är boken för alla som har ambition att etablera, förbättra eller utveckla ett eget företag. Genom att kombinera en teoretisk grund med konkreta, praktiska råd ger den oumbärlig hjälp till entreprenörer, affärsutvecklare, banker och investerare. Den passar också utmärkt som kurs­litteratur i entreprenörskapsutbildningar. Med utgångspunkt i modern entreprenörskapsteori, egna erfarenheter och respons från tio­tusentals entreprenörer har författarna tagit fram en modell för att utveckla och förbättra entreprenörskapsprojekt. Modellen kallas S-E-A-M (systemic entrepreneurship activity method) och består av sju steg: syfte, resurser, affärsidé, affärsmodell, mål, uppgifter och prognos.

Information

Författare:
Yngve Dahle Roger Filipsson Henrik Johansson Kristian Pinto
Översättare:
Susanne Uhler
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144182087
Utgivningsår:
2023
Artikelnummer:
45307-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Yngve Dahle

Yngve Dahle har en doktorsgrad i entreprenörskap från NTNU i Trondheim och är förste amanuens II vid USN (universitetet i Sørøst-Norge). Han har va...

Roger Filipsson

Roger Filipsson är verksamhetsledare på Coompanion i Västerbotten. Han har de senaste 10 åren fokuserat på värderingsdrivet entreprenörskap, social...

Henrik Johansson

Henrik Johansson är vice vd, CFO och partner på Grant Thornton Sweden. Han är auktoriserad revisor, certifierad affärsrådgivare och har mer än 20 å...

Kristian Pinto

Kristian Pinto är tjänsteägare på TRR och arbetar med att utveckla starta företag-erbjudanden. Han är utbildad i psykologi och företagsekonomi på U...

 ;