Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Lärarens verktygslåda

Praktiska strategier för att hantera mångfalden i klassrummet
Skickas följande arbetsdag

Lärarens verktygslåda

Praktiska strategier för att hantera mångfalden i klassrummet

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Lärare och annan undervisande personal i grundskolan har ett stort antal utmaningar att hantera varje dag. Eleverna har många olika förmågor och behov som pedagogen ska tillgodose. Författarna till den här boken - Kennet Fröjd, Wendy Murawski och Jennifer Austin - har identifierat tio av lärarnas största upplevda utmaningar och erbjuder trettio konkreta evidensbaserade verktyg för att hantera dem. Boken börjar med att du får träffa eleverna: en grundskoleklass med elever som sannolikt i stor...

Lärare och annan undervisande personal i grundskolan har ett stort antal utmaningar att hantera varje dag. Eleverna har många olika förmågor och behov som pedagogen ska tillgodose. Författarna till den här boken - Kennet Fröjd, Wendy Murawski och Jennifer Austin - har identifierat tio av lärarnas största upplevda utmaningar och erbjuder trettio konkreta evidensbaserade verktyg för att hantera dem. Boken börjar med att du får träffa eleverna: en grundskoleklass med elever som sannolikt i stort sett varenda lärare känner igen. I bokens första del beskrivs de tio utmaningarna med tre scenarier för var och en av dem. Till varje scenario ger författarna en konkret evidensbaserad lösning. Det betyder trettio konkreta verktyg för att ta tag i det som är svårast - att ta med direkt till klassen. I bokens andra del får du nio evidensbaserade lärstrategier som är användbara för att hantera mångfalden i klassen och hjälpa alla elever trivas, må bra och lyckas väl. Använd den eller de strategier som passar din skola och dina behov. Även du som pedagog ska må bra och prestera. Boken sista kapitel handlar därför om time management.

Information

Författare:
Kennet Fröjd Wendy Murawski Jennifer Austin
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144137780
Utgivningsår:
2023
Artikelnummer:
40883-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
288

Författare

Kennet Fröjd

Kennet Fröjd har under mer än 30 år arbetat med och haft fokus på inkludering med hjälp av evidensbaserade lärstrategier. Han har sin främsta speci...

Wendy Murawski

Wendy Murawski, Ph.D., MBA, MEd, EdS, är chef och Eisner Endowed Chair för Center for Teaching and Learning vid California State University, Northr...

Jennifer Austin

Jennifer Austin, Ph.D., BCBA-D har tillämpat vetenskapen om beteendeanalys för att förbättra resultat för barn och deras lärare i mer än 20 år. Båd...

 ;

Lärare och annan undervisande personal i grundskolan har ett stort antal utmaningar att hantera varje dag. Eleverna har många olika förmågor och behov som pedagogen ska tillgodose. Författarna till den här boken – Kennet Fröjd, Wendy Murawski och Jennifer Austin – har identifierat tio av lärarnas största upplevda utmaningar och erbjuder trettio konkreta evidensbaserade verktyg för att hantera dem. Boken börjar med att du får träffa eleverna: en grundskoleklass med elever som sannolikt i stor...

Lärare och annan undervisande personal i grundskolan har ett stort antal utmaningar att hantera varje dag. Eleverna har många olika förmågor och behov som pedagogen ska tillgodose. Författarna till den här boken – Kennet Fröjd, Wendy Murawski och Jennifer Austin – har identifierat tio av lärarnas största upplevda utmaningar och erbjuder trettio konkreta evidensbaserade verktyg för att hantera dem. Boken börjar med att du får träffa eleverna: en grundskoleklass med elever som sannolikt i stort sett varenda lärare känner igen. I bokens första del beskrivs de tio utmaningarna med tre scenarier för var och en av dem. Till varje scenario ger författarna en konkret evidensbaserad lösning. Det betyder trettio konkreta verktyg för att ta tag i det som är svårast – att ta med direkt till klassen. I bokens andra del får du nio evidensbaserade lärstrategier som är användbara för att hantera mångfalden i klassen och hjälpa alla elever trivas, må bra och lyckas väl. Använd den eller de strategier som passar din skola och dina behov. Även du som pedagog ska må bra och prestera. Bokens sista kapitel handlar därför om time management.

Information

Författare:
Kennet Fröjd Wendy Murawski Jennifer Austin
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144181806
Utgivningsår:
2023
Artikelnummer:
40883-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Kennet Fröjd

Kennet Fröjd har under mer än 30 år arbetat med och haft fokus på inkludering med hjälp av evidensbaserade lärstrategier. Han har sin främsta speci...

Wendy Murawski

Wendy Murawski, Ph.D., MBA, MEd, EdS, är chef och Eisner Endowed Chair för Center for Teaching and Learning vid California State University, Northr...

Jennifer Austin

Jennifer Austin, Ph.D., BCBA-D har tillämpat vetenskapen om beteendeanalys för att förbättra resultat för barn och deras lärare i mer än 20 år. Båd...

 ;