Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Att ha eller sakna verktyg

- om möjligheter och svårigheter att läsa och skriva

Skickas följande arbetsdag

Att ha eller sakna verktyg

- om möjligheter och svårigheter att läsa och skriva

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 317 kr inkl. moms
Studora e-bok 197 kr inkl. moms

Boken fokuserar på läs- och skrivsvårigheter, en grundläggande utgångs­punkt är elevers rätt att lära sig läsa och skriva. I boken behandlas de språkliga verktyg elever behöver för att läsa och skriva, hur man tillägnar sig dem, var olika svårigheter kan uppstå, olika dyslexidefinitioner samt olika didaktiska aspekter på läs- och skrivsvårigheter. Frågor som diskuteras i boken är: • Vad innebär det att lära sig läsa och skriva? • Varför får vissa elever läs- och skrivsvårigheter? • Hur ...

Läs mer

Boken fokuserar på läs- och skrivsvårigheter, en grundläggande utgångs­punkt är elevers rätt att lära sig läsa och skriva. I boken behandlas de språkliga verktyg elever behöver för att läsa och skriva, hur man tillägnar sig dem, var olika svårigheter kan uppstå, olika dyslexidefinitioner samt olika didaktiska aspekter på läs- och skrivsvårigheter. Frågor som diskuteras i boken är: • Vad innebär det att lära sig läsa och skriva? • Varför får vissa elever läs- och skrivsvårigheter? • Hur kan uppkomsten av svårigheter förebyggas? • Vad innebär det att arbeta ”evidensbaserat” med läs- och skrivlärandet? • Hur kan lärare och andra vuxna med professioner inom området hjälpa elever som får svårigheter att lära sig läsa och skriva? • Vad innebär egentligen dyslexi? Boken har en bred ansats och är avsedd för blivande och verksamma lärare, speciallärare och specialpedagoger i skolan. Den är också relevant för förskollärare och specialpedagoger i förskolan, liksom för blivande och verksamma logopeder och psykologer. Även andra yrkesgrupper som arbetar med utsatta elever i skolan kan ha behållning av boken.

Stäng
Information

ISBN:

9789144059143

Utgivningsår:

2013

Artikelnummer:

33681-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

188
 ;

Boken fokuserar på läs- och skrivsvårigheter, en grundläggande utgångs­punkt är elevers rätt att lära sig läsa och skriva. I boken behandlas de språkliga verktyg elever behöver för att läsa och skriva, hur man tillägnar sig dem, var olika svårigheter kan uppstå, olika dyslexidefinitioner samt olika didaktiska aspekter på läs- och skrivsvårigheter. Frågor som diskuteras i boken är: • Vad innebär det att lära sig läsa och skriva? • Varför får vissa elever läs- och skrivsvårigheter? • Hur k...

Läs mer

Boken fokuserar på läs- och skrivsvårigheter, en grundläggande utgångs­punkt är elevers rätt att lära sig läsa och skriva. I boken behandlas de språkliga verktyg elever behöver för att läsa och skriva, hur man tillägnar sig dem, var olika svårigheter kan uppstå, olika dyslexidefinitioner samt olika didaktiska aspekter på läs- och skrivsvårigheter. Frågor som diskuteras i boken är: • Vad innebär det att lära sig läsa och skriva? • Varför får vissa elever läs- och skrivsvårigheter? • Hur kan uppkomsten av svårigheter förebyggas? • Vad innebär det att arbeta ”evidensbaserat” med läs- och skrivlärandet? • Hur kan lärare och andra vuxna med professioner inom området hjälpa elever som får svårigheter att lära sig läsa och skriva? • Vad innebär egentligen dyslexi? Boken har en bred ansats och är avsedd för blivande och verksamma lärare, speciallärare och specialpedagoger i skolan. Den är också relevant för förskollärare och specialpedagoger i förskolan, liksom för blivande och verksamma logopeder och psykologer. Även andra yrkesgrupper som arbetar med utsatta elever i skolan kan ha behållning av boken.

Stäng
Information

ISBN:

9789144172859

Utgivningsår:

2013

Artikelnummer:

33681-SB01

Upplaga:

Första
 ;