Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Att ha eller sakna verktyg

- om möjligheter och svårigheter att läsa och skriva
Skickas följande arbetsdag

Att ha eller sakna verktyg

- om möjligheter och svårigheter att läsa och skriva

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Boken fokuserar på läs- och skrivsvårigheter, en grundläggande utgångs­punkt är elevers rätt att lära sig läsa och skriva. I boken behandlas de språkliga verktyg elever behöver för att läsa och skriva, hur man tillägnar sig dem, var olika svårigheter kan uppstå, olika dyslexidefinitioner samt olika didaktiska aspekter på läs- och skrivsvårigheter. Frågor som diskuteras i boken är: • Vad innebär det att lära sig läsa och skriva? • Varför får vissa elever läs- och skrivsvårigheter? • Hur ...

Boken fokuserar på läs- och skrivsvårigheter, en grundläggande utgångs­punkt är elevers rätt att lära sig läsa och skriva. I boken behandlas de språkliga verktyg elever behöver för att läsa och skriva, hur man tillägnar sig dem, var olika svårigheter kan uppstå, olika dyslexidefinitioner samt olika didaktiska aspekter på läs- och skrivsvårigheter. Frågor som diskuteras i boken är: • Vad innebär det att lära sig läsa och skriva? • Varför får vissa elever läs- och skrivsvårigheter? • Hur kan uppkomsten av svårigheter förebyggas? • Vad innebär det att arbeta ”evidensbaserat” med läs- och skrivlärandet? • Hur kan lärare och andra vuxna med professioner inom området hjälpa elever som får svårigheter att lära sig läsa och skriva? • Vad innebär egentligen dyslexi? Boken har en bred ansats och är avsedd för blivande och verksamma lärare, speciallärare och specialpedagoger i skolan. Den är också relevant för förskollärare och specialpedagoger i förskolan, liksom för blivande och verksamma logopeder och psykologer. Även andra yrkesgrupper som arbetar med utsatta elever i skolan kan ha behållning av boken.

Information

Författare:
Åsa Wengelin Claes Nilholm
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144059143
Utgivningsår:
2013
Artikelnummer:
33681-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
188

Författare

Åsa Wengelin

Åsa Wengelin är fil.dr i allmän språkvetenskap och lektor vid Lunds universitet. Hon disputerade på en avhandling om skrivprocesser hos vuxna med l...

Claes Nilholm

Claes Nilholm är professor i pedagogik med inriktning mot specialpedagogik vid institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier vid Upp...

 ;

Boken fokuserar på läs- och skrivsvårigheter, en grundläggande utgångs­punkt är elevers rätt att lära sig läsa och skriva. I boken behandlas de språkliga verktyg elever behöver för att läsa och skriva, hur man tillägnar sig dem, var olika svårigheter kan uppstå, olika dyslexidefinitioner samt olika didaktiska aspekter på läs- och skrivsvårigheter. Frågor som diskuteras i boken är: • Vad innebär det att lära sig läsa och skriva? • Varför får vissa elever läs- och skrivsvårigheter? • Hur k...

Boken fokuserar på läs- och skrivsvårigheter, en grundläggande utgångs­punkt är elevers rätt att lära sig läsa och skriva. I boken behandlas de språkliga verktyg elever behöver för att läsa och skriva, hur man tillägnar sig dem, var olika svårigheter kan uppstå, olika dyslexidefinitioner samt olika didaktiska aspekter på läs- och skrivsvårigheter. Frågor som diskuteras i boken är: • Vad innebär det att lära sig läsa och skriva? • Varför får vissa elever läs- och skrivsvårigheter? • Hur kan uppkomsten av svårigheter förebyggas? • Vad innebär det att arbeta ”evidensbaserat” med läs- och skrivlärandet? • Hur kan lärare och andra vuxna med professioner inom området hjälpa elever som får svårigheter att lära sig läsa och skriva? • Vad innebär egentligen dyslexi? Boken har en bred ansats och är avsedd för blivande och verksamma lärare, speciallärare och specialpedagoger i skolan. Den är också relevant för förskollärare och specialpedagoger i förskolan, liksom för blivande och verksamma logopeder och psykologer. Även andra yrkesgrupper som arbetar med utsatta elever i skolan kan ha behållning av boken.

Information

Författare:
Claes Nilholm Åsa Wengelin
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144172859
Utgivningsår:
2013
Artikelnummer:
33681-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Claes Nilholm

Claes Nilholm är professor i pedagogik med inriktning mot specialpedagogik vid institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier vid Upp...

Åsa Wengelin

Åsa Wengelin är fil.dr i allmän språkvetenskap och lektor vid Lunds universitet. Hon disputerade på en avhandling om skrivprocesser hos vuxna med l...

 ;