Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Skolledning som undervisningens metapraktik

Aktörer, strukturer och idéer

Skickas följande arbetsdag

Skolledning som undervisningens metapraktik

Aktörer, strukturer och idéer

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 305 kr inkl. moms
Studora e-bok 190 kr inkl. moms

Skolledning som undervisningens metapraktik redovisar forskning om skolledning som den praktik som utövas av såväl rektor som andra personer med ledningslika uppgifter för att styra, stödja och utveckla lärares pedagogiska arbete. Författarna menar att synen på vem som utför skolledning behöver vidgas från ett tidigare fokus på enbart rektor till att även inkludera förstelärare, arbetslagsledare och andra så kallade mellanledare. Boken belyser att dessa aktörer kan påverka lärarnas pedagogis...

Läs mer

Skolledning som undervisningens metapraktik redovisar forskning om skolledning som den praktik som utövas av såväl rektor som andra personer med ledningslika uppgifter för att styra, stödja och utveckla lärares pedagogiska arbete. Författarna menar att synen på vem som utför skolledning behöver vidgas från ett tidigare fokus på enbart rektor till att även inkludera förstelärare, arbetslagsledare och andra så kallade mellanledare. Boken belyser att dessa aktörer kan påverka lärarnas pedagogiska praktik i en önskad riktning först när deras metapraktik överensstämmer med skolans strukturella förutsättningar och förhärskande idéer om vad som utmärker en välfungerande skola. Skolledning som undervisningens metapraktik vänder sig till alla som är intresserade av hur skolor och förskolor leds och styrs. Boken är lämplig som kurslitteratur på rektors- och lärarutbildningar samt på kurser som riktar sig till förstelärare, arbetslags- och ämnesledare med flera.

Stäng
Information

ISBN:

9789144161099

Utgivningsår:

2023

Artikelnummer:

45590-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

126
 ;

Skolledning som undervisningens metapraktik redovisar forskning om skolledning som den praktik som utövas av såväl rektor som andra personer med ledningslika uppgifter för att styra, stödja och utveckla lärares pedagogiska arbete. Författarna menar att synen på vem som utför skolledning behöver vidgas från ett tidigare fokus på enbart rektor till att även inkludera förstelärare, arbetslagsledare och andra så kallade mellanledare. Boken belyser att dessa aktörer kan påverka lärarnas pedagogis...

Läs mer

Skolledning som undervisningens metapraktik redovisar forskning om skolledning som den praktik som utövas av såväl rektor som andra personer med ledningslika uppgifter för att styra, stödja och utveckla lärares pedagogiska arbete. Författarna menar att synen på vem som utför skolledning behöver vidgas från ett tidigare fokus på enbart rektor till att även inkludera förstelärare, arbetslagsledare och andra så kallade mellanledare. Boken belyser att dessa aktörer kan påverka lärarnas pedagogiska praktik i en önskad riktning först när deras metapraktik överensstämmer med skolans strukturella förutsättningar och förhärskande idéer om vad som utmärker en välfungerande skola. Skolledning som undervisningens metapraktik vänder sig till alla som är intresserade av hur skolor och förskolor leds och styrs. Boken är lämplig som kurslitteratur på rektors- och lärarutbildningar samt på kurser som riktar sig till förstelärare, arbetslags- och ämnesledare med flera.

Stäng
Information

ISBN:

9789144182025

Utgivningsår:

2023

Artikelnummer:

45590-SB01

Upplaga:

Första
 ;