Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handledning i lärarutbildning

Att utforska undervisningssituationer
Skickas följande arbetsdag

Handledning i lärarutbildning

Att utforska undervisningssituationer

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Handledning i lärarutbildning har fokus på hur handledaren kan bidra till att den handledde får syn på det sammanhang hon befinner sig i. Det är viktigt att den handledde förstår växelspelet mellan sig själv och dem hon arbetar med. Ofta är det just detta vi missar i betraktandet av ett skeende: ”Hur är jag själv indragen i detta?” Författarna väcker angelägna frågor kring handledning med utgångspunkt i den verksamhetsförlagda utbildningen. Boken behandlar handledningen ur den handleddes pers...

Handledning i lärarutbildning har fokus på hur handledaren kan bidra till att den handledde får syn på det sammanhang hon befinner sig i. Det är viktigt att den handledde förstår växelspelet mellan sig själv och dem hon arbetar med. Ofta är det just detta vi missar i betraktandet av ett skeende: ”Hur är jag själv indragen i detta?” Författarna väcker angelägna frågor kring handledning med utgångspunkt i den verksamhetsförlagda utbildningen. Boken behandlar handledningen ur den handleddes perspektiv såväl som ur handledarens. Vidare tas frågor om synen på lärande upp och hur man kan skapa förståelse för lärandeprocesser. Författarna redovisar också metoder för handledning och visar hur man kan analysera undervisningssituationer. Boken är avsedd för blivande och verksamma lärare samt för utbildning av handledare. I denna tredje upplaga har boken uppdaterats och ett kapitel om den nya verksamhetsförlagda utbildningen har lagts till.

Information

Författare:
Peter Emsheimer Inger Göhl
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144091198
Utgivningsår:
1996
Revisionsår:
2013
Artikelnummer:
6046-03
Upplaga:
Tredje
Sidantal:
192

Författare

Peter Emsheimer

Peter Emsheimer är lektor i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm med särskild inriktning på handledning och utveckling av lärarutbildning.

Inger Göhl

Inger Göhl är lektor i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm.

 ;

Handledning i lärarutbildning har fokus på hur handledaren kan bidra till att den handledde får syn på det sammanhang hon befinner sig i. Det är viktigt att den handledde förstår växelspelet mellan sig själv och dem hon arbetar med. Ofta är det just detta vi missar i betraktandet av ett skeende: ”Hur är jag själv indragen i detta?” Författarna väcker angelägna frågor kring handledning med utgångspunkt i den verksamhetsförlagda utbildningen. Boken behandlar handledningen ur den handleddes pers...

Handledning i lärarutbildning har fokus på hur handledaren kan bidra till att den handledde får syn på det sammanhang hon befinner sig i. Det är viktigt att den handledde förstår växelspelet mellan sig själv och dem hon arbetar med. Ofta är det just detta vi missar i betraktandet av ett skeende: ”Hur är jag själv indragen i detta?” Författarna väcker angelägna frågor kring handledning med utgångspunkt i den verksamhetsförlagda utbildningen. Boken behandlar handledningen ur den handleddes perspektiv såväl som ur handledarens. Vidare tas frågor om synen på lärande upp och hur man kan skapa förståelse för lärandeprocesser. Författarna redovisar också metoder för handledning och visar hur man kan analysera undervisningssituationer. Boken är avsedd för blivande och verksamma lärare samt för utbildning av handledare. I denna tredje upplaga har boken uppdaterats och ett kapitel om den nya verksamhetsförlagda utbildningen har lagts till.

Information

Författare:
Peter Emsheimer Inger Göhl
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144173160
Utgivningsår:
1996
Revisionsår:
2013
Artikelnummer:
6046-SB03
Upplaga:
Tredje

Författare

Peter Emsheimer

Peter Emsheimer är lektor i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm med särskild inriktning på handledning och utveckling av lärarutbildning.

Inger Göhl

Inger Göhl är lektor i pedagogik vid Lärarhögskolan i Stockholm.

 ;