Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Reflekterande arbetssätt i fritidshem

Skickas följande arbetsdag

Reflekterande arbetssätt i fritidshem

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Vardagen i fritidshemmet är ofta hektisk och händelserik. För att kunna erbjuda en meningsfull verksamhet kan det vara nödvändigt att stanna upp och tänka igenom vad barn och vuxna är med om. Den här boken handlar om arbetslagsarbete i fritidshem, med särskilt fokus på reflekterande arbetssätt, samtalande och lärande. Den erbjuder teoretiska perspektiv på reflektion och kollegiala samtal och ger empiriska och praktiknära exempel på hur ett reflekterande arbetssätt kan se ut. Målet är en frit...

Vardagen i fritidshemmet är ofta hektisk och händelserik. För att kunna erbjuda en meningsfull verksamhet kan det vara nödvändigt att stanna upp och tänka igenom vad barn och vuxna är med om. Den här boken handlar om arbetslagsarbete i fritidshem, med särskilt fokus på reflekterande arbetssätt, samtalande och lärande. Den erbjuder teoretiska perspektiv på reflektion och kollegiala samtal och ger empiriska och praktiknära exempel på hur ett reflekterande arbetssätt kan se ut. Målet är en fritidshemspraktik med utgångspunkt i barns egna frågor, intressen och meningsskapande, något som gynnar samhället, professionen, fritidslärarna och barnen. Boken riktar sig till studenter på grundlärarutbildningen med inriktning fritidshem, såväl som yrkesverksamma i fritidshem.

Information

Författare:
Sanna Hedrén
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144179834
Utgivningsår:
2024
Artikelnummer:
47119-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
120

Författare

Sanna Hedrén

Sanna Hedrén är förskollärare och universitetslektor vid Linköpings universitet. Som verksam förskollärare arbetade hon med Reggio Emilia-inspirera...

 ;

Vardagen i fritidshemmet är ofta hektisk och händelserik. För att kunna erbjuda en meningsfull verksamhet kan det vara nödvändigt att stanna upp och tänka igenom vad barn och vuxna är med om. Den här boken handlar om arbetslagsarbete i fritidshem, med särskilt fokus på reflekterande arbetssätt, samtalande och lärande. Den erbjuder teoretiska perspektiv på reflektion och kollegiala samtal och ger empiriska och praktiknära exempel på hur ett reflekterande arbetssätt kan se ut. Målet är en frit...

Vardagen i fritidshemmet är ofta hektisk och händelserik. För att kunna erbjuda en meningsfull verksamhet kan det vara nödvändigt att stanna upp och tänka igenom vad barn och vuxna är med om. Den här boken handlar om arbetslagsarbete i fritidshem, med särskilt fokus på reflekterande arbetssätt, samtalande och lärande. Den erbjuder teoretiska perspektiv på reflektion och kollegiala samtal och ger empiriska och praktiknära exempel på hur ett reflekterande arbetssätt kan se ut. Målet är en fritidshemspraktik med utgångspunkt i barns egna frågor, intressen och meningsskapande, något som gynnar samhället, professionen, fritidslärarna och barnen. Boken riktar sig till studenter på grundlärarutbildningen med inriktning fritidshem, såväl som yrkesverksamma i fritidshem.

Information

Författare:
Sanna Hedrén
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144192574
Utgivningsår:
2024
Artikelnummer:
47119-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Sanna Hedrén

Sanna Hedrén är förskollärare och universitetslektor vid Linköpings universitet. Som verksam förskollärare arbetade hon med Reggio Emilia-inspirera...

 ;