Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Undervisning, metodik och lärande

Med variationsteori som grund
Skickas följande arbetsdag

Undervisning, metodik och lärande

Med variationsteori som grund

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Debatten om skolan fastnar lätt i diskussioner om hur klassrummet arrangeras, om det är elevaktivt eller lärarstyrt. Sådant kan vara viktigt, men i första hand är undervisning en fråga om att skapa möjlighet för lärande av ett specifikt ämnesinnehåll. Denna insikt är central för variationsteorin som utgör grunden för denna bok. Undervisning metodik och lärande erbjuder konkreta och detaljerat beskrivna undervisningsförslag inom olika ämnesområden och årskurser. Innehållet vilar på vetenskapl...

Debatten om skolan fastnar lätt i diskussioner om hur klassrummet arrangeras, om det är elevaktivt eller lärarstyrt. Sådant kan vara viktigt, men i första hand är undervisning en fråga om att skapa möjlighet för lärande av ett specifikt ämnesinnehåll. Denna insikt är central för variationsteorin som utgör grunden för denna bok. Undervisning metodik och lärande erbjuder konkreta och detaljerat beskrivna undervisningsförslag inom olika ämnesområden och årskurser. Innehållet vilar på vetenskaplig grund; det är teoretiskt grundat och utvecklat genom praktiknära forskning i samarbete mellan lärare och forskare. Resultaten från de studier som redovisas är alla vetenskapligt granskade och publicerade i form av artiklar och/eller avhandlingar. Studierna är genomförda i den ordinarie klassrumsundervisningen och har, i de allra flesta fall, utgått från frågor som de medverkande lärarna har ställt. Undervisning, metodik och lärande vänder sig till verksamma lärare och lärarstudenter.

Information

Författare:
Ulla Runesson Kempe
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144175935
Utgivningsår:
2025
Artikelnummer:
46582-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
224

Författare

Ulla Runesson Kempe

Ulla Runesson Kempe är professor emerita vid Jönköping University. Hennes forskning har framför allt behandlat relationen mellan lärande och underv...

 ;

Debatten om skolan fastnar lätt i diskussioner om hur klassrummet arrangeras, om det är elevaktivt eller lärarstyrt. Sådant kan vara viktigt, men i första hand är undervisning en fråga om att skapa möjlighet för lärande av ett specifikt ämnesinnehåll. Denna insikt är central för variationsteorin som utgör grunden för denna bok. Undervisning metodik och lärande erbjuder konkreta och detaljerat beskrivna undervisningsförslag inom olika ämnesområden och årskurser. Innehållet vilar på vetenskapl...

Debatten om skolan fastnar lätt i diskussioner om hur klassrummet arrangeras, om det är elevaktivt eller lärarstyrt. Sådant kan vara viktigt, men i första hand är undervisning en fråga om att skapa möjlighet för lärande av ett specifikt ämnesinnehåll. Denna insikt är central för variationsteorin som utgör grunden för denna bok. Undervisning metodik och lärande erbjuder konkreta och detaljerat beskrivna undervisningsförslag inom olika ämnesområden och årskurser. Innehållet vilar på vetenskaplig grund; det är teoretiskt grundat och utvecklat genom praktiknära forskning i samarbete mellan lärare och forskare. Resultaten från de studier som redovisas är alla vetenskapligt granskade och publicerade i form av artiklar och/eller avhandlingar. Studierna är genomförda i den ordinarie klassrumsundervisningen och har, i de allra flesta fall, utgått från frågor som de medverkande lärarna har ställt. Undervisning, metodik och lärande vänder sig till verksamma lärare och lärarstudenter.

Information

Författare:
Ulla Runesson Kempe
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144195049
Utgivningsår:
2025
Artikelnummer:
46582-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Ulla Runesson Kempe

Ulla Runesson Kempe är professor emerita vid Jönköping University. Hennes forskning har framför allt behandlat relationen mellan lärande och underv...

 ;