Kriskommunikation

Skickas följande arbetsdag

239 kr

inkl moms

Läs mer Stäng

Kriser tar stor plats i medierna och kan handla om allt från naturkatastrofer till politiker eller verksamheter som rätt eller orätt råkar i blåsväder. Den här boken handlar om organisationer i kris och hur kommunikationen sker i dessa situationer – vem kommunicerar, hur och varför? Boken är en introduktion till hur forskningen förstår och undersöker kriser och kriskommunikation. Målet för denna forskning är att bidra till en bättre förståelse av kommunikationssituationen och vad som påverkar...

Författaren menar att kriskommunikation i vidare bemärkelse är något som varje organisation och myndighet måste ägna sig åt hela tiden samt anlägga ett helhetsperspektiv. ”Det kommunikativa handlandet” är nödvändigt och ska äga rum före, under och efter en kris. Ämnet är i sig fascinerande och dramatiskt tacksamt att hantera och trots att ”alla” vet hur en organisation ska agera går det ofta galet. Överraskande lättillgänglig, balanserad och väl lämpad även för praktiker.

Information

Författare:

Orla Vigsö

Översättare:

Lisa Sjösten

ISBN:

9789144114101

Utgivningsår:

2016

Artikelnummer:

39308-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

131

Författare

Orla Vigsö

Orla Vigsø är professor vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer