Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Kommunikationsplanering

En handbok på vetenskaplig grund
Skickas följande arbetsdag

Kommunikationsplanering

En handbok på vetenskaplig grund

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Kommunikationsplanering – en handbok på vetenskaplig grund är en praktiskt inriktad vägledning inom området kommunikation och kommunikationsplanering. Boken är disponerad i enlighet med kommunikatörens arbetssätt. Samtliga steg i kommunikatörens arbetsprocess beskrivs på ett enkelt och tydligt sätt, från inledande målanalys, målgruppsanalys samt omvärldsanalys, till val av budskaps- och medievalsstrategier samt val av aktiviteter och metodik. Varje avsnitt avslutas med exempel och rekommendat...

Kommunikationsplanering – en handbok på vetenskaplig grund är en praktiskt inriktad vägledning inom området kommunikation och kommunikationsplanering. Boken är disponerad i enlighet med kommunikatörens arbetssätt. Samtliga steg i kommunikatörens arbetsprocess beskrivs på ett enkelt och tydligt sätt, från inledande målanalys, målgruppsanalys samt omvärldsanalys, till val av budskaps- och medievalsstrategier samt val av aktiviteter och metodik. Varje avsnitt avslutas med exempel och rekommendationer. I denna andra upplaga har texten uppdaterats och aktualiserats, inte minst har stor vikt lagts vid sociala och digitala mediers betydelse för kommunikationsplanering och kommunikatörens användning av sociala medier. Kommunikationsplanering handlar om alla former av målstyrda kommunikationsprojekt, även sådana som bygger på samtal, möten och nätverksbyggande. Den vänder sig därför till den som har kommunikationsansvar i en organisation, på en arbetsplats eller i en förening. Den lämpar sig också väl för kurser om kommunikationsplanering på universitet och högskola, liksom i andra utbildningar där kommunikationsplanering och projektarbeten med kommunikationsinriktning ingår.

Information

Författare:
Lars Palm Marja Åkerström
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144125039
Utgivningsår:
2006
Revisionsår:
2019
Artikelnummer:
31559-02
Upplaga:
Andra
Sidantal:
200

Författare

Lars Palm

Lars Palm är professor i planerad kommunikation vid högskolan i Halmstad. Han har sedan många år arbetat med planering och utvärdering av hälsokomm...

Marja Åkerström

Marja Åkerström är lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Undervisnings- och forskningsfäl...

 ;

Kommunikationsplanering - en handbok på vetenskaplig grund är en praktiskt inriktad vägledning inom området kommunikation och kommunikationsplanering. Boken är disponerad i enlighet med kommunikatörens arbetssätt. Samtliga steg i kommunikatörens arbetsprocess beskrivs på ett enkelt och tydligt sätt, från inledande målanalys, målgruppsanalys samt omvärldsanalys, till val av budskaps- och medievalsstrategier samt val av aktiviteter och metodik. Varje avsnitt avslutas med exempel och rekommendat...

Kommunikationsplanering - en handbok på vetenskaplig grund är en praktiskt inriktad vägledning inom området kommunikation och kommunikationsplanering. Boken är disponerad i enlighet med kommunikatörens arbetssätt. Samtliga steg i kommunikatörens arbetsprocess beskrivs på ett enkelt och tydligt sätt, från inledande målanalys, målgruppsanalys samt omvärldsanalys, till val av budskaps- och medievalsstrategier samt val av aktiviteter och metodik. Varje avsnitt avslutas med exempel och rekommendationer. I denna andra upplaga har texten uppdaterats och aktualiserats, inte minst har stor vikt lagts vid sociala och digitala mediers betydelse för kommunikationsplanering och kommunikatörens användning av sociala medier. Kommunikationsplanering handlar om alla former av målstyrda kommunikationsprojekt, även sådana som bygger på samtal, möten och nätverksbyggande. Den vänder sig därför till den som har kommunikationsansvar i en organisation, på en arbetsplats eller i en förening. Den lämpar sig också väl för kurser om kommunikationsplanering på universitet och högskola, liksom i andra utbildningar där kommunikationsplanering och projektarbeten med kommunikationsinriktning ingår.

Information

Författare:
Lars Palm Marja Åkerström
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144170671
Utgivningsår:
2006
Revisionsår:
2019
Artikelnummer:
31559-SB02
Upplaga:
Andra

Författare

Lars Palm

Lars Palm är professor i planerad kommunikation vid högskolan i Halmstad. Han har sedan många år arbetat med planering och utvärdering av hälsokomm...

Marja Åkerström

Marja Åkerström är lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Undervisnings- och forskningsfäl...

 ;