Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Möten med bilder

Analys och tolkning av visuella uttryck

Skickas följande arbetsdag

Det finns i dag en utbredd föreställning om att människor i allmänhet har en mycket god förmåga att tolka bilder, eftersom vi ständigt omges av bilder i vår kultur. Men det är inte exponeringen i sig som gör att man blir en bra bildtolkare – för detta krävs verktyg och träning. Grundtanken i Möten med bilder är att bilder och visuella fenomen utgör en lika viktig del av vår kommunikation som det talade och skrivna språket. I boken presenteras några bildanalytiska verktyg främst via ett antal ...

Läs mer

Det finns i dag en utbredd föreställning om att människor i allmänhet har en mycket god förmåga att tolka bilder, eftersom vi ständigt omges av bilder i vår kultur. Men det är inte exponeringen i sig som gör att man blir en bra bildtolkare – för detta krävs verktyg och träning. Grundtanken i Möten med bilder är att bilder och visuella fenomen utgör en lika viktig del av vår kommunikation som det talade och skrivna språket. I boken presenteras några bildanalytiska verktyg främst via ett antal exempel från bland annat reklam, serier, informationsbilder och barnböcker. Författarnas syfte är att locka människor att ställa frågor inför de bilder vi möter i vardagen, och ge redskap för att förstå, analysera och diskutera dessa bilder. Detta är den andra, omarbetade upplagan av en populär kursbok. Den innehåller nya analyser och fler bilder än den tidigare upplagan. Boken vänder sig främst till studerande i konst- och bildvetenskap, bildpedagogik och informationsdesign.

Stäng
Information

ISBN:

9789144059457

Utgivningsår:

2004

Revisionsår:

2012

Artikelnummer:

31002-02

Upplaga:

Andra

Sidantal:

216
 ;