Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Kommande

Autism i ett utvecklingsperspektiv

Småbarns- och förskoleåren

Kommande

Autism i ett utvecklingsperspektiv

Småbarns- och förskoleåren

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 312 kr inkl. moms
Studora e-bok 193 kr inkl. moms

I förskolan möter personalen en mångfald av barn. En del av dem är autistiska. Vi vet idag att tidig upptäckt av autistiska beteenden och det anpassade stöd som det möjliggör, är central för barnets fortsatta utveckling. Den här boken introducerar en modell för hur vi kan förstå autism och visar hur vi kan upptäcka autistiska beteenden hos barn i förskoleåldern. Begreppet automatiska inlärningsbeteenden introduceras för beteenden som annars beskrivs som udda, begränsade och repetitiva. Förfa...

Läs mer

I förskolan möter personalen en mångfald av barn. En del av dem är autistiska. Vi vet idag att tidig upptäckt av autistiska beteenden och det anpassade stöd som det möjliggör, är central för barnets fortsatta utveckling. Den här boken introducerar en modell för hur vi kan förstå autism och visar hur vi kan upptäcka autistiska beteenden hos barn i förskoleåldern. Begreppet automatiska inlärningsbeteenden introduceras för beteenden som annars beskrivs som udda, begränsade och repetitiva. Författaren beskriver typisk och autistisk utveckling från spädbarnsålder och hela förskoleperioden parallellt, där likheter och skillnader i utvecklingen blir tydliga. Boken tar sin utgångspunkt i förskolemiljön och ger många exempel på beteenden hos typiska och autistiska barn och ger riktlinjer för hur beteenden kan observeras. Ett kapitel handlar om diagnosen autism och hur autism kan särskiljas från andra tillstånd som adhd, intellektuell funktionsnedsättning och utvecklingsrelaterad språkstörning. Autism i ett utvecklingsperspektiv vänder sig till blivande och verksamma förskollärare samt till personal inom hälso- och sjukvården och omsorgen men kan även med behållning läsas av vårdnadshavare till barn i förskolan.

Stäng
Information

Författare:

Elisabeth Nilsson Jobs

Språk:

Svenska

ISBN:

9789144145129

Utgivningsår:

2025

Artikelnummer:

43854-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

200
 ;

I förskolan möter personalen en mångfald av barn. En del av dem är autistiska. Vi vet idag att tidig upptäckt av autistiska beteenden och det anpassade stöd som det möjliggör, är central för barnets fortsatta utveckling. Den här boken introducerar en modell för hur vi kan förstå autism och visar hur vi kan upptäcka autistiska beteenden hos barn i förskoleåldern. Begreppet automatiska inlärningsbeteenden introduceras för beteenden som annars beskrivs som udda, begränsade och repetitiva. Förfa...

Läs mer

I förskolan möter personalen en mångfald av barn. En del av dem är autistiska. Vi vet idag att tidig upptäckt av autistiska beteenden och det anpassade stöd som det möjliggör, är central för barnets fortsatta utveckling. Den här boken introducerar en modell för hur vi kan förstå autism och visar hur vi kan upptäcka autistiska beteenden hos barn i förskoleåldern. Begreppet automatiska inlärningsbeteenden introduceras för beteenden som annars beskrivs som udda, begränsade och repetitiva. Författaren beskriver typisk och autistisk utveckling från spädbarnsålder och hela förskoleperioden parallellt, där likheter och skillnader i utvecklingen blir tydliga. Boken tar sin utgångspunkt i förskolemiljön och ger många exempel på beteenden hos typiska och autistiska barn och ger riktlinjer för hur beteenden kan observeras. Ett kapitel handlar om diagnosen autism och hur autism kan särskiljas från andra tillstånd som adhd, intellektuell funktionsnedsättning och utvecklingsrelaterad språkstörning. Autism i ett utvecklingsperspektiv vänder sig till blivande och verksamma förskollärare samt till personal inom hälso- och sjukvården och omsorgen men kan även med behållning läsas av vårdnadshavare till barn i förskolan.

Stäng
Information

Författare:

Elisabeth Nilsson Jobs

Språk:

Svenska

ISBN:

9789144193465

Utgivningsår:

2022

Artikelnummer:

43854-SB01

Upplaga:

Första
 ;