Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Den mångkulturella förskolan

Motsägelser och möjligheter
Skickas följande arbetsdag

Den mångkulturella förskolan

Motsägelser och möjligheter

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Den här boken handlar om vad som menas med ett mångkulturellt samhälle och dess relation till utbildning i allmänhet och förskolan specifikt. Förskolan är en av samhällets viktigaste mötesplats för människor med olika bakgrund och erfarenheter. Med utgångspunkt i en studie gjord på en förskola och med exempel från vardagliga situationer i förskolan behandlas områden som: • förskolans uppdrag • det mångkulturella samhället • interkulturell pedagogik. Det här en reviderad upplaga av Den m...

Den här boken handlar om vad som menas med ett mångkulturellt samhälle och dess relation till utbildning i allmänhet och förskolan specifikt. Förskolan är en av samhällets viktigaste mötesplats för människor med olika bakgrund och erfarenheter. Med utgångspunkt i en studie gjord på en förskola och med exempel från vardagliga situationer i förskolan behandlas områden som: • förskolans uppdrag • det mångkulturella samhället • interkulturell pedagogik. Det här en reviderad upplaga av Den mångkulturella förskolan: Motsägelser och möjligheter. Innehållet i boken har uppdaterats med aktuell forskning och med de förändringar som skett i läroplanen sedan den första upplagan publicerades. Författaren har haft som avsikt att på ett tydligt sätt lyfta fram hur man i förskolan kan arbeta på ett sätt som är socialt inkluderande och främjar ett mångfalds­perspektiv. Bokens målgrupp är blivande och verksamma lärare i förskola, fritidshem, förskoleklass och skola. Boken är också lämplig som fördjupning och fortbildning för socionomer och andra yrkesgrupper vars arbete vänder sig till barn och ungdomar.

Denna tredje, reviderade upplaga har uppdaterats med aktuell forskning och läroplansförändringar och med den volymförändring som skett i invandringen till Sverige så är boken viktigare än någonsin. Kopplingen till förskolans praktik gör att boken är lättillgänglig och applicerbar på andra verksamheter. Den är utmärkt som kompetensutvecklare och som tankeväckare för alla som arbetar inom förskolan.

Information

Författare:
Johannes Lunneblad
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144121949
Utgivningsår:
2009
Revisionsår:
2018
Artikelnummer:
32858-03
Upplaga:
Tredje
Sidantal:
152

Författare

Johannes Lunneblad

Johannes Lunneblad är lektor vid Göteborgs universitet och verksam i nationella och internationella forskningsmiljöer där frågor kring det mångkult...

 ;

Den här boken handlar om vad som menas med ett mångkulturellt samhälle och dess relation till utbildning i allmänhet och förskolan specifikt. Förskolan är en av samhällets viktigaste mötesplatser för människor med olika bakgrund och erfarenheter. Med utgångspunkt i en studie gjord på en förskola och med exempel från vardagliga situationer i förskolan behandlas områden som: • förskolans uppdrag • det mångkulturella samhället • interkulturell pedagogik. Det här är en reviderad upplaga av D...

Den här boken handlar om vad som menas med ett mångkulturellt samhälle och dess relation till utbildning i allmänhet och förskolan specifikt. Förskolan är en av samhällets viktigaste mötesplatser för människor med olika bakgrund och erfarenheter. Med utgångspunkt i en studie gjord på en förskola och med exempel från vardagliga situationer i förskolan behandlas områden som: • förskolans uppdrag • det mångkulturella samhället • interkulturell pedagogik. Det här är en reviderad upplaga av Den mångkulturella förskolan: Motsägelser och möjligheter. Innehållet i boken har uppdaterats med aktuell forskning och med de förändringar som skett i läroplanen sedan den första upplagan publicerades. Författaren har haft för avsikt att på ett tydligt sätt lyfta fram hur man i förskolan kan arbeta på ett sätt som är socialt inkluderande och främjar ett mångfaldsperspektiv. Bokens målgrupp är blivande och verksamma lärare i förskola, fritidshem, förskoleklass och skola. Boken är också lämplig som fördjupning och fortbildning för socionomer och andra yrkesgrupper vars arbete vänder sig till barn och ungdomar.

Information

Författare:
Johannes Lunneblad
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144173047
Utgivningsår:
2009
Revisionsår:
2018
Artikelnummer:
32858-SB03
Upplaga:
Tredje

Författare

Johannes Lunneblad

Johannes Lunneblad är lektor vid Göteborgs universitet och verksam i nationella och internationella forskningsmiljöer där frågor kring det mångkult...

 ;