Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Estetikens kraft

- att skapa uttryck och mening i förskolan
Skickas följande arbetsdag

Estetikens kraft

- att skapa uttryck och mening i förskolan

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Boken utgår från att estetiken har en kraft. De estetiska uttrycksformerna ger alla medborgare, även de yngsta, möjlighet att kommunicera om både det lilla och det stora, det nära vardagliga och det övergripande existentiella. Hur kan det få plats i förskolans verksamhet? I boken får vi olika exempel på hur det kan ske och ­vilka konsekvenser det får för innehållet i den pedagogiska verksamheten. Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare. Den kan användas som underlag ...

Boken utgår från att estetiken har en kraft. De estetiska uttrycksformerna ger alla medborgare, även de yngsta, möjlighet att kommunicera om både det lilla och det stora, det nära vardagliga och det övergripande existentiella. Hur kan det få plats i förskolans verksamhet? I boken får vi olika exempel på hur det kan ske och ­vilka konsekvenser det får för innehållet i den pedagogiska verksamheten. Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare. Den kan användas som underlag för utveckling av förskoleverksamhet och förskollärares kompetensutveckling. Den är också ange­lägen för politiker, tjänstemän, rektorer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.

Information

Redaktörer:
Per Dahlbeck Ingrid Bogren
Kapitelförfattare:
Suzanne Osten Pontus Sjöberg Pål Spendrup Ellen Spens Josefin Snygg Axel Åberg
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144130699
Utgivningsår:
2020
Artikelnummer:
40268-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
168

Författare

Per Dahlbeck

Per Dahlbeck arbetar som universitetsadjunkt på fakulteten för lärande och samhälle på Malmö universitet och som utvecklingspedagog inom förskolefö...

Ingrid Bogren

Ingrid Bogren är förskollärare och har under de senaste tio åren haft olika uppdrag i förskolans verksamhet. Hon har arbetat som ateljerista, pedag...

Suzanne Osten

Suzanne Osten är teater- och filmregissör. Hon drev Unga Klara 1975-2014, en teater med perspektiv på barns uppväxtvillkor, och hon arbetar fortf...

Pontus Sjöberg

Pontus Sjöberg är barnskötare på Dekanens förskola och har arbetat i både Norge och Sverige. Han har även gått teaterlinjen på Fridhems folkhögsk...

Pål Spendrup

Pål Spendrup arbetar som förskollärare i Malmö stad sedan 1997, de senaste åren på Sege parks förskola. Han är en mästare i pedagogik: han har en...

Ellen Spens

Ellen Spens har en konstnärlig bakgrund och utbildning inom fysisk och visuell scenkonst. Hon har bedrivit teoretiska studier i teatervetenskap o...

Josefin Snygg

Josefin Snygg är utbildad och verksam bildkonstnär och förskollärare. Som både konstnär och pedagog drivs hon av en ständig nyfikenhet på hur värld...

Axel Åberg

Axel Åberg arbetar som pedagog i barngrupp på Sege parks för­skola. Han har länge använt pedagogisk dokumentation som ett verktyg för att utveckl...

 ;

Boken utgår från att estetiken har en kraft. De estetiska uttrycksformerna ger alla medborgare, även de yngsta, möjlighet att kommunicera om både det lilla och det stora, det nära vardagliga och det övergripande existentiella. Hur kan det få plats i förskolans verksamhet? I boken får vi olika exempel på hur det kan ske och ­vilka konsekvenser det får för innehållet i den pedagogiska verksamheten. Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare. Den kan användas som underlag ...

Boken utgår från att estetiken har en kraft. De estetiska uttrycksformerna ger alla medborgare, även de yngsta, möjlighet att kommunicera om både det lilla och det stora, det nära vardagliga och det övergripande existentiella. Hur kan det få plats i förskolans verksamhet? I boken får vi olika exempel på hur det kan ske och ­vilka konsekvenser det får för innehållet i den pedagogiska verksamheten. Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare. Den kan användas som underlag för utveckling av förskoleverksamhet och förskollärares kompetensutveckling. Den är också ange­lägen för politiker, tjänstemän, rektorer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.

Information

Redaktörer:
Per Dahlbeck Ingrid Bogren
Kapitelförfattare:
Suzanne Osten Pontus Sjöberg Pål Spendrup Ellen Spens Josefin Snygg Axel Åberg
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144172958
Utgivningsår:
2020
Artikelnummer:
40268-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Per Dahlbeck

Per Dahlbeck arbetar som universitetsadjunkt på fakulteten för lärande och samhälle på Malmö universitet och som utvecklingspedagog inom förskolefö...

Ingrid Bogren

Ingrid Bogren är förskollärare och har under de senaste tio åren haft olika uppdrag i förskolans verksamhet. Hon har arbetat som ateljerista, pedag...

Suzanne Osten

Suzanne Osten är teater- och filmregissör. Hon drev Unga Klara 1975-2014, en teater med perspektiv på barns uppväxtvillkor, och hon arbetar fortf...

Pontus Sjöberg

Pontus Sjöberg är barnskötare på Dekanens förskola och har arbetat i både Norge och Sverige. Han har även gått teaterlinjen på Fridhems folkhögsk...

Pål Spendrup

Pål Spendrup arbetar som förskollärare i Malmö stad sedan 1997, de senaste åren på Sege parks förskola. Han är en mästare i pedagogik: han har en...

Ellen Spens

Ellen Spens har en konstnärlig bakgrund och utbildning inom fysisk och visuell scenkonst. Hon har bedrivit teoretiska studier i teatervetenskap o...

Josefin Snygg

Josefin Snygg är utbildad och verksam bildkonstnär och förskollärare. Som både konstnär och pedagog drivs hon av en ständig nyfikenhet på hur värld...

Axel Åberg

Axel Åberg arbetar som pedagog i barngrupp på Sege parks för­skola. Han har länge använt pedagogisk dokumentation som ett verktyg för att utveckl...

 ;