Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Sensorik och marknadsföring

Skickas följande arbetsdag

Sensorik och marknadsföring är en unik bok som ger praktisk och teoretisk kunskap om sensorisk analys och hur den kan bli en del av en marknadsföring som engagerar konsumenternas sinnen. Boken innehåller teoretiska grunder i både sensorik och marknadsföring. Målet är att marknadsföraren med hjälp av sensorik ska få en djupare kunskap om hur konsumenternas sinnen påverkas vid köp och konsumtion av olika produkter samt hur sinnliga upplevelser kan mätas. För sensoriken bidrar marknadsföringen m...

Sensorik och marknadsföring är en unik bok som ger praktisk och teoretisk kunskap om sensorisk analys och hur den kan bli en del av en marknadsföring som engagerar konsumenternas sinnen. Boken innehåller teoretiska grunder i både sensorik och marknadsföring. Målet är att marknadsföraren med hjälp av sensorik ska få en djupare kunskap om hur konsumenternas sinnen påverkas vid köp och konsumtion av olika produkter samt hur sinnliga upplevelser kan mätas. För sensoriken bidrar marknadsföringen med ytterligare perspektiv på produktutveckling, kvalitetsutvärdering och kundbeteende. Författarna till boken utgår från FAMM-modellens fem aspekter – rummet, mötet, produkten, styrsystemet och atmosfären – och beskriver hur dessa påverkar våra sinnen och därmed helheten i måltidsupplevelsen. Även vikten av språket tas upp och olika redskap skildras med vars hjälp man kan hitta ord som beskriver upplevelsen av exempelvis en dryck, något man sedan kan använda i marknadsföringen. Boken har fokus på mat och måltider men exempel ges även från andra näringar. För att förstå hur både sensorik och marknadsföring kan tillämpas ges ett praktiskt exempel där läsaren får följa tre vänner som köpt en restaurang. Boken vänder sig till studenter i grundläggande kurser i sensorik och i kurser som fokuserar på måltidskunskap, kostvetenskap, ekonomi- och restaurangmanagement vid universitet och högskola. Den är också intressant för verksamma inom livsmedelshandeln, livsmedelsindustrin, restaurangnäringen och annan måltidsverksamhet. Årets marknadsföringsbok 2014 Sensorik och marknadsföring har 2014 tilldelats Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. I boken Sensorik och marknadsföring ger författarna på ett mycket inspirerande sätt praktisk och teoretisk kunskap om hur man engagerar konsumenternas sinnen vid köp och konsumtion av olika produkter. Motivering årets marknadsföringsbok 2014

I boken Sensorik och marknadsföring ger författarna på ett mycket inspirerande sätt praktisk och teoretisk kunskap om hur man engagerar konsumenternas sinnen vid köp och konsumtion av olika produkter.

Sensorik och marknadsföring har fokus på mat och måltider. Här förmedlas målet att en produkt ska bli så bra att kunden köper den, blir nöjd och helst även lojal.

Information

Författare:
Lena Mossberg Inga-Britt Gustafsson Anette Jonsäll Åsa Öström Johan Swahn
Illustratör:
Lena Lyons
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144079042
Utgivningsår:
2014
Artikelnummer:
35971-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
262

Författare

Lena Mossberg

Lena Mossberg är professor i marknadsföring vid Handelshögskolan, Göteborgs universitet och bedriver sedan många år forskning om upplevelser, kundb...

Inga-Britt Gustafsson

Inga-Britt Gustafsson är professor emerita i Måltidskunskap, Örebro universitet. Hennes intresseområde är måltidsupplevelsen som inbegriper alla si...

Anette Jonsäll

Anette Jonsäll är doktor i hushållsvetenskap och undervisar i sensorik vid Umeå universitet. Hon har i sin forskning intresserat sig för aktionsfor...

Åsa Öström

Åsa Öström är professor i Måltidskunskap vid Örebro universitet och är i sin forskning intresserad av att utveckla sensoriska metoder för bedömning...

Johan Swahn

Johan Swahn är doktor i Måltidskunskap och jobbar som specialist inom sensorisk marknadsföring på ICA Sverige AB, Stockholm. Han har i sin forsknin...

 ;