Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Digital marknadsföring

Skickas följande arbetsdag

Beskrivning

Digital marknadsföring bygger på att organisationer skapar sig digital närvaro genom webbplatser, appar eller konton på olika sociala medier – och att besökarna leds dit genom innehållsrika digitala annonser och publikationer. För att företag ska kunna positionera sig på marknaden och nå en bestämd målgrupp digitalt krävs det förståelse för olika kanaler samt deras egenskaper och möjligheter. De olika kanalerna erbjuder olika annons- och publikationsformat, och några av de vanligaste kanalerna är sökmotormarknadsföring, sociala medier, displaymarknadsföring och betalda samarbeten. Digital marknadsföring består av hundratals olika format och plattformar, som går att nyttja i olika syften. Det här är en introduktionsbok med handfasta tips för hur organisationer kan förhålla sig till den digitala marknadens olika alternativ. Den vänder sig till både studenter och yrkesverksamma som vill få en överblick över digitala kanaler och strategier.

Innehållsförteckning

Årets Marknadsföringsbok

Digital marknadsföring blev utnämnd till Årets Marknadsföringsbok 2023. Här kan du läsa en intervju med författaren Annelie Fredriksson.

Läs intervjun

Information

Författare:
Annelie Fredriksson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144155715
Utgivningsår:
2022
Artikelnummer:
44774-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
184

Författare

Annelie Fredriksson

Annelie Fredriksson är magister i företagsekonomi med 15 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring, både internationellt och i Sverige. Hon ...

 ;