Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Resultatanalys i skolan

Skickas följande arbetsdag

Resultatanalys i skolan

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Varje skola har ett ansvar för sina resultat och har möjlighet att utveckla verksamheten så att de förbättras. Vägen framåt är att utvärdera sin verksamhet och att få dessa utvärderingar att komma till nytta i det lokala utvecklingsarbetet. Författaren visar på möjliga sätt för den enskilda skolan att utifrån sina behov nå förbättrade resultat inom ramen för gällande styrsystem. I centrum står resultatanalysen. • Vad är resultatanalys och varför är den så viktig för en skolas utveckling? •...

Varje skola har ett ansvar för sina resultat och har möjlighet att utveckla verksamheten så att de förbättras. Vägen framåt är att utvärdera sin verksamhet och att få dessa utvärderingar att komma till nytta i det lokala utvecklingsarbetet. Författaren visar på möjliga sätt för den enskilda skolan att utifrån sina behov nå förbättrade resultat inom ramen för gällande styrsystem. I centrum står resultatanalysen. • Vad är resultatanalys och varför är den så viktig för en skolas utveckling? • Vad innebär det att leda systematiskt förbättringsarbete och hur kan ett sådant ledarskap se ut? • Hur kan resultatanalys och kvalitetsförbättringar genomföras i praktiken? • Vilka problem och möjligheter finns det i arbetet med resultatanalys och kvalitetsförbättringar? Utmärkande för resonemangen är de många lärande exemplen. Den andra upplagan av boken innehåller uppdateringar utifrån gällande styrdokument. I övrigt har texten omarbetats utifrån aktuell forskning och lärande exempel har lagts till. Boken vänder sig till framför allt rektorer, förvaltningstjänstemän med ansvar för skolutveckling samt lärare som behöver skaffa sig en medveten hållning till skolans resultat och utveckling.

Boken är utan tvekan mycket givande, håller hög kvalitet i ett aktuellt område och rekommenderas starkt. Riktar sig mot rektorer, huvudmän men passar lika bra i händerna på lärare.

Information

Författare:
Jonas Österberg
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144124001
Utgivningsår:
2014
Revisionsår:
2023
Artikelnummer:
37294-02
Upplaga:
Andra
Sidantal:
185

Författare

Jonas Österberg

Jonas Österberg är pol. mag. och planeringsledare vid grundskoleförvaltningen i Göteborg stad. Han har tidigare varit undervisningsråd vid Skolverk...

 ;

Varje skola har ett ansvar för sina resultat och har möjlighet att utveckla verksamheten så att de förbättras. Vägen framåt är att utvärdera sin verksamhet och att få dessa utvärderingar att komma till nytta i det lokala utvecklingsarbetet. Författaren visar på möjliga sätt för den enskilda skolan att utifrån sina behov nå förbättrade resultat inom ramen för gällande styrsystem. I centrum står resultatanalysen. • Vad är resultatanalys och varför är den så viktig för en skolas utveckling? •...

Varje skola har ett ansvar för sina resultat och har möjlighet att utveckla verksamheten så att de förbättras. Vägen framåt är att utvärdera sin verksamhet och att få dessa utvärderingar att komma till nytta i det lokala utvecklingsarbetet. Författaren visar på möjliga sätt för den enskilda skolan att utifrån sina behov nå förbättrade resultat inom ramen för gällande styrsystem. I centrum står resultatanalysen. • Vad är resultatanalys och varför är den så viktig för en skolas utveckling? • Vad innebär det att leda systematiskt förbättringsarbete och hur kan ett sådant ledarskap se ut? • Hur kan resultatanalys och kvalitetsförbättringar genomföras i praktiken? • Vilka problem och möjligheter finns det i arbetet med resultatanalys och kvalitetsförbättringar? Utmärkande för resonemangen är de många lärande exemplen. Den andra upplagan av boken innehåller uppdateringar utifrån gällande styrdokument. I övrigt har texten omarbetats utifrån aktuell forskning och lärande exempel har lagts till. Boken vänder sig till framför allt rektorer, förvaltningstjänstemän med ansvar för skolutveckling samt lärare som behöver skaffa sig en medveten hållning till skolans resultat och utveckling.

Information

Författare:
Jonas Österberg
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144181899
Utgivningsår:
2014
Revisionsår:
2023
Artikelnummer:
37294-SB02
Upplaga:
Andra

Författare

Jonas Österberg

Jonas Österberg är pol. mag. och planeringsledare vid grundskoleförvaltningen i Göteborg stad. Han har tidigare varit undervisningsråd vid Skolverk...

 ;