Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring

- ett helhetsperspektiv
Skickas följande arbetsdag

Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring

- ett helhetsperspektiv

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring bygger på flera års praktiknära forskning och annan forskning inom skolutveckling, professionsutveckling och pedagogiskt ledarskap. Den erbjuder pedagogiska teorier, modeller och metoder för kollegialt lärande i ett helhetsperspektiv som stärker alla elever. I boken framträder kollegialt lärande både som ett arbetssätt och ett förhållningssätt, och du som läsare rustas med verktyg för att hantera det kollegiala lärandets möjligheter o...

Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring bygger på flera års praktiknära forskning och annan forskning inom skolutveckling, professionsutveckling och pedagogiskt ledarskap. Den erbjuder pedagogiska teorier, modeller och metoder för kollegialt lärande i ett helhetsperspektiv som stärker alla elever. I boken framträder kollegialt lärande både som ett arbetssätt och ett förhållningssätt, och du som läsare rustas med verktyg för att hantera det kollegiala lärandets möjligheter och utmaningar. Dessa verktyg är vetenskapligt förankrade. Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring vänder sig till lärarstudenter, lärare rektorer, kvalitetsutvecklare och skolchefer inom alla skolformer. Boken är lämplig som litteratur på rektorsprogrammet och för lärarutbildningens utbildningsvetenskapliga kärna, framför allt inom områdena utvärdering, utvecklingsarbete och pedagogiskt ledarskap.

Information

Författare:
Erik Andersson Marcus Sundhäll Anna Teledal Karin Rudsberg
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144140353
Utgivningsår:
2022
Artikelnummer:
43138-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
352

Författare

Erik Andersson

Erik Andersson är filosofie doktor och docent i pedagogik, legitimerad grund- och gymnasielärare samt högre utbildnings utnämnd till excellent lära...

Marcus Sundhäll

Marcus Sundhäll är lektor i matematik och pedagogisk utvecklare vid Institutionen för naturvetenskap och teknik. Han har ett särskilt forskningsint...

Anna Teledal

Anna Teledahl är lektor i matematikdidaktik och utbildad grundskollärare 4-9 i matematik och NO. Hennes forskningsintressen inkluderar, förutom kol...

Karin Rudsberg

Karin Rudsberg är lektor i pedagogik och utbildad grundskollärare årskurs 4-9 i matematik och idrott. Hon har ett särskilt forskningsintresse rikta...

 ;

Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring bygger på flera års praktiknära forskning och annan forskning inom skolutveckling, professionsutveckling och pedagogiskt ledarskap. Den erbjuder pedagogiska teorier, modeller och metoder för kollegialt lärande i ett helhetsperspektiv som stärker alla elever. I boken framträder kollegialt lärande både som ett arbetssätt och ett förhållningssätt, och du som läsare rustas med verktyg för att hantera det kollegiala lärandets möjligheter o...

Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring bygger på flera års praktiknära forskning och annan forskning inom skolutveckling, professionsutveckling och pedagogiskt ledarskap. Den erbjuder pedagogiska teorier, modeller och metoder för kollegialt lärande i ett helhetsperspektiv som stärker alla elever. I boken framträder kollegialt lärande både som ett arbetssätt och ett förhållningssätt, och du som läsare rustas med verktyg för att hantera det kollegiala lärandets möjligheter och utmaningar. Dessa verktyg är vetenskapligt förankrade. Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring vänder sig till lärarstudenter, lärare rektorer, kvalitetsutvecklare och skolchefer inom alla skolformer. Boken är lämplig som litteratur på rektorsprogrammet och för lärarutbildningens utbildningsvetenskapliga kärna, framför allt inom områdena utvärdering, utvecklingsarbete och pedagogiskt ledarskap.

Information

Författare:
Erik Andersson Marcus Sundhäll Anna Teledal Karin Rudsberg
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144189437
Utgivningsår:
2022
Artikelnummer:
43138-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Erik Andersson

Erik Andersson är filosofie doktor och docent i pedagogik, legitimerad grund- och gymnasielärare samt högre utbildnings utnämnd till excellent lära...

Marcus Sundhäll

Marcus Sundhäll är lektor i matematik och pedagogisk utvecklare vid Institutionen för naturvetenskap och teknik. Han har ett särskilt forskningsint...

Anna Teledal

Anna Teledahl är lektor i matematikdidaktik och utbildad grundskollärare 4-9 i matematik och NO. Hennes forskningsintressen inkluderar, förutom kol...

Karin Rudsberg

Karin Rudsberg är lektor i pedagogik och utbildad grundskollärare årskurs 4-9 i matematik och idrott. Hon har ett särskilt forskningsintresse rikta...

 ;