Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Empati

Nyckeln till samarbete i professionella samtal
Skickas följande arbetsdag

Empati

Nyckeln till samarbete i professionella samtal

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll. Innehållet är uppdelat i fyra teman: • Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete. • Att skapa en god relation genom medveten närvaro. • Att framkalla motivation och vägleda genom empati. • Att genomföra samtal som hjälper – tre steg...

Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll. Innehållet är uppdelat i fyra teman: • Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete. • Att skapa en god relation genom medveten närvaro. • Att framkalla motivation och vägleda genom empati. • Att genomföra samtal som hjälper – tre steg du tar i samtalstrappan. Boken ger inblick i en mängd verktyg och metoder som bygger på empati, och som underlättar professionella samtal. Forskningen visar att professionella samtal som bygger på empati i högre utsträckning leder till samarbete, välmående och medverkan i åtgärder. Den andra upplagan har utökats med fler dialoger och exempel, vilka konkretiserar bokens innehåll och teorier ytterligare. Boken vänder sig till yrkesverksamma inom skola, vård, omsorg, socialt arbete och till personer i en ledande position.

Empati är en mycket bra handbok som ger läsaren verktyg och förståelse för professionella samtal. Den kräver inte några förkunskaper och vänder sig framför allt till den som arbetar eller studerar för att möta människor inom vård, skola och omsorg.

Information

Författare:
Hilmar Thór Hilmarsson
Illustratör:
Ingrid Fröhlich
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144142579
Utgivningsår:
2018
Revisionsår:
2024
Artikelnummer:
39456-02
Upplaga:
Andra
Sidantal:
280

Författare

Hilmar Thór Hilmarsson

Hilmar Thór Hilmarsson är psykolog och psykoterapeut. Han skriver böcker om samtal, bemötande och ledarskap. De har alla sin grund i forskning om v...

 ;

Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll. Innehållet är uppdelat i fyra teman: • Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete. • Att skapa en god relation genom medveten närvaro. • Att framkalla motivation och vägleda genom empati. • Att genomföra samtal som hjälper - tre steg...

Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll. Innehållet är uppdelat i fyra teman: • Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete. • Att skapa en god relation genom medveten närvaro. • Att framkalla motivation och vägleda genom empati. • Att genomföra samtal som hjälper - tre steg du tar i samtalstrappan. Boken ger inblick i en mängd verktyg och metoder som bygger på empati, och som underlättar professionella samtal. Forskningen visar att professionella samtal som bygger på empati i högre utsträckning leder till samarbete, välmående och medverkan i åtgärder. Den andra upplagan har utökats med fler dialoger och exempel, vilka konkretiserar bokens innehåll och teorier ytterligare. Boken vänder sig till yrkesverksamma inom skola, vård, omsorg, socialt arbete och till personer i en ledande position.

Information

Författare:
Hilmar Thór Hilmarsson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144192284
Utgivningsår:
2018
Revisionsår:
2024
Artikelnummer:
39456-SB02
Upplaga:
Andra

Författare

Hilmar Thór Hilmarsson

Hilmar Thór Hilmarsson är psykolog och psykoterapeut. Han skriver böcker om samtal, bemötande och ledarskap. De har alla sin grund i forskning om v...

 ;