
Bort från styrning och kontroll
- omvärdering av Lean service
Information
Översättare:
Lisa SjöstenSpråk:
SvenskaISBN:
9789144057866Utgivningsår:
2010Artikelnummer:
33592-01Upplaga:
FörstaSidantal:
288Det verkar som att du besöker studentlitteratur.se via en enhet utanför Sverige. Vi erbjuder inte leveranser utanför Sverige. För att kunna slutföra ett köp måste leveransadressen vara i Sverige. Läs mer
Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för högstadiet.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen. Kanske vill du bli en av dem?
Hitta alltPriserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
- omvärdering av Lean service
inkl. moms
Exkl. moms: 524 kr
inkl. moms
Exkl. moms: 524 kr
Den gamla principen att ge order, styra och kontrollera (command-and-control) fungerar inte längre. Det finns ett bättre sätt att utforma och leda arbetet – ett bättre sätt att få arbetet att fungera väl. I boken tillämpar John Seddon Toyotas produktionssystem (skapat av Taiichu Ohno) på serviceorganisationer. Seddon förklarar också hur traditionella ledningsperspektiv som förespråkar ett toppstyrt beslutsfattande har skapat höga kostnader och service av dålig kvalitet. Detta innebär bland an...
Läs merDen gamla principen att ge order, styra och kontrollera (command-and-control) fungerar inte längre. Det finns ett bättre sätt att utforma och leda arbetet – ett bättre sätt att få arbetet att fungera väl. I boken tillämpar John Seddon Toyotas produktionssystem (skapat av Taiichu Ohno) på serviceorganisationer. Seddon förklarar också hur traditionella ledningsperspektiv som förespråkar ett toppstyrt beslutsfattande har skapat höga kostnader och service av dålig kvalitet. Detta innebär bland annat att chefer befinner sig långt ifrån sina kunder och sin egen verksamhet. Bort från styrning och kontroll – omvärdering av Lean service bryter ny mark. Boken utgår från grundläggande skillnader mellan tjänstesektorn och tillverkningsindustrin och visar på vilket sätt Toyota-systemets principer måste omformuleras innan de kan användas i serviceorganisationer. Seddon menar att TPS är ett nytt sätt att tänka, organisera och leda verksamheter och absolut inte en snabb lösning eller ett standardverktyg. Han förklarar hur ett systemtänkande leder till förbättrad service, större vinster, lägre kostnader, högre engangemang och ökad motivation.
StängÖversättare:
Lisa SjöstenSpråk:
SvenskaISBN:
9789144057866Utgivningsår:
2010Artikelnummer:
33592-01Upplaga:
FörstaSidantal:
288För att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.