Sverige
Privatperson Logga in
Ingen bild

Elisabet Langmann

Kapitelförfattare

Elisabet Langmann, fil.dr, är lektor och forskare i pedagogik och verksam vid Södertörns högskola. I sin forskning intresserar hon sig för didaktiska frågor som rör skolans etik- och värde­grundsarbete samt för de mångtydiga och inte sällan mot­stridiga innebörder demokratiska värden som tolerans, ansvar, generositet och rättvisa rymmer. Inom ramen för ett europeiskt samverkansprojekt och med stöd i estetik och filosofi utvecklar hon för närvarande pedagogiska verktyg som kan underlätta för lärare och elever att engagera sig i svåra etiska diskussioner i det pluralistiska klassrummet. Elisabet har en bakgrund som gymnasielärare och lång erfarenhet av att bedriva undervisning och pedagogiskt utvecklingsarbete på lärarutbildningen.

Elisabet Langmann, fil.dr, är lektor och forskare i pedagogik och verksam vid Södertörns högskola. I sin forskning intresserar hon sig för didaktiska frågor som rör skolans etik- och värde­grundsarbete samt för de mångtydiga och inte sällan mot­stridiga innebörder demokratiska värden som tolerans, ansvar, generositet och rättvisa rymmer. Inom ramen för ett europeiskt samverkansprojekt och med stöd i estetik och filosofi utvecklar hon för närvarande pedagogiska verktyg som kan underlätta för lärare och elever att engagera sig i svåra etiska diskussioner i det pluralistiska klassrummet. Elisabet har en bakgrund som gymnasielärare och lång erfarenhet av att bedriva undervisning och pedagogiskt utvecklingsarbete på lärarutbildningen.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer