Varukorg
Varukorgen är tom!
Varukorgen inkl. moms 0 kr
Elektronisk distribution
Frakt inkl. moms 0 kr
Varav moms (6 %) 0 kr
Varav moms (25 %) 0 kr
Öresutjämning 0 kr
Att betala inkl. moms 0 kr

Coaching
- 9Förord
- 13Inledning
- 13Begreppet coaching
- 14Målgrupp och syfte
- 15Bokens uppbyggnad
- 16Del 1: Utveckling, syfte och fundament
- 17Del 2: Tankesätt, attityd och relation
- 17Del 3: Coachingfärdigheter, redskap och övningar
- 18Del 4: Coachingmetodik, råd och praktisk användning
- UTVECKLING, SYFTE OCH FUNDAMENT
- 21Utveckling, kännetecken och motsättningar
- 21Ordets ursprung
- 22Gamla rötter
- 23Historia
- 29Definitioner av coaching
- 31Kännetecken för coaching
- 38Oenighet och motstridiga drag
- 40Sammanfattning
- 43Syftet med coaching
- 43Överordnat syfte
- 44Organisationens önskemål
- 45Fokuspersonens upplevelse
- 46Forskning om coaching
- 50Syftet med olika processer i coaching
- 53Sammanfattning
- 55Utforskning, igångsättning och uthållighet
- 55i Utforskning
- 155Medvetandegörande
- 261Insikt
- 364Önskemål och motivation
- 67ii Igångsättning
- 467Val
- 571Mål
- 672Handling och övning
- 75iii Uthållighet
- 775Reflektion och lärande
- 878Fokus
- 979Stöd
- 81Inre påverkan
- 83Sammanfattning
- 85Inspiration och teoretisk grund
- 85Filosofi och coaching
- 89Psykologi och coaching
- 99Positiv psykologi och coaching
- 102Terapi kontra coaching
- 106Handledning
- 113Mentorskap
- 115Sammanfattning
- TANKESÄTT, ATTITYD OCH RELATION
- 119Tankesätt och attityder i coaching
- 119Människosyn och attityd
- 125Tankesätt
- 137Arbetsprincip för coaching
- 138Sammanfattning
- 139Coachingrelationen
- 139En bra relation
- 151Sammanfattning
- COACHINGFÄRDIGHETER, REDSKAP OCH ÖVNINGAR
- 155Aktivt lyssnande
- 155Höra eller lyssna
- 156Lyssna
- 156Varför lyssnar vi
- 158Vad hindrar oss att lyssna
- 159Lyssna på tre olika nivåer
- 169Redskap för aktivt lyssnande
- 177Aktivt lyssnande – övningar
- 179Sammanfattning
- 181Nyfikenhet
- 181Nyfikenhet och upptäckande
- 183Redskap för nyfikenhet
- 205Sammanfattning
- 207Handlings- och lärofokus
- 207Främja handling och fördjupa lärande
- 208Varför handlar vi
- 209Våra många behov
- 210Inre och yttre motivation
- 213Läroprocessen
- 216Hur vuxna lär sig
- 219Tankens inverkan på lärande och handling
- 222Coachingredskap
- 223Igångsättning
- 236Uthållighet
- 246Inre påverkan
- 248Sammanfattning
- 249Intuition
- 250Definition
- 250Lite historia
- 251Intuition vid beslutsfattande
- 252Intuition som omedvetna processer och expertis
- 253När intuitionen tar fel
- 254Känslor i medvetandets utkant
- 255Aktivt lyssnande på jakt efter signaler
- 257Viktiga grepp i aktivt lyssnande
- 258Emotioner och känslor
- 262Känslomässig inlevelse
- 263Coachingredskap för intuitionen
- 270Sammanfattning
- COACHINGMETODER, RÅD OCH PRAKTISK ANVÄNDNING
- 275Coachingmetodik och övningar för utforskning
- 277Metoder för utforskning
- 295Sammanfattning
- 297och inre påverkan
- 297Igångsättning
- 320Uthållighet
- 322Inre påverkan
- 329Sammanfattning
- 331Fallgropar och råd
- 331Fokuspersonens fallgropar
- 334Coachens fallgropar
- 335Råd till nybörjare
- 337Råd till den erfarna coachen
- 341Coaching som en del av ledarrollen
- 347Röda flaggor
- 350Etiska dilemman
- 354Sammanfattning
- 355Att utveckla en personlig coachroll
- 355Mina skäl att utöva coaching
- 355Hur vill jag använda coaching
- 356Analys av coachens starka sidor
- 357Att utveckla coachens starka sidor och korrigera fallgropar
- 359SWOT
- 361Träna dina coachingfärdigheter
- 362Sammanfattning
- 363Litteratur
- 373Sak- och personregister
Information
- Författare:
- Susann Gjerde
- Översättare:
- Per Larson
- Illustratör:
- Gunilla Svanholm
- Språk:
- Svenska
- ISBN:
- 9789144075778
- Utgivningsår:
- 2004
- Revisionsår:
- 2012
- Artikelnummer:
- 31931-02
- Upplaga:
- Andra
- Sidantal:
- 378