Varukorg
Varukorgen är tom!
Varukorgen inkl. moms 0 kr
Elektronisk distribution
Frakt inkl. moms 0 kr
Varav moms (6 %) 0 kr
Varav moms (25 %) 0 kr
Öresutjämning 0 kr
Att betala inkl. moms 0 kr

Barn i rörelse
- 5Förord
- 17Traditioner inom fysisk fostran och kroppsövningar
- 7Fysisk fostran och kroppsövning som begrepp
- 9Fysisk fostran och kroppsövning i ett historiskt perspektiv
- 14Fysisk aktivitet i förskola och skola
- 15Rörelse i förskolan
- 18Kroppsövning i skolan
- 221Fysisk aktivitet sedd i samband med barns totala utveckling
- 22Fysisk utveckling
- 31Motorisk utveckling
- 35Reflexer
- 40Karakteristiska rörelser hos människan under perioden 0–15 år
- 51Sinnena
- 55Sensorisk integrering
- 58Kognitiv utveckling
- 61Social utveckling
- 61Estetisk utveckling
- 63Sammanfattning
- 366Pedagogisk grundsyn
- 67Pedagogiska riktningar
- 75Uppfostran och pedagogisk grundsyn
- 479Lek och fysisk aktivitet
- 81Vad kännetecknar leken?
- 82Lek och kropp
- 85Olika syn på lek
- 98Att inrätta en miljö som låter leken blomstra
- 103Sammanfattning
- 5105Observation
- 106Observation av fysisk aktivitet
- 108Olika sätt att observera
- 115Sammanfattning
- 6117Planering i förskolan och skolan
- 118Planeringsmodell
- 7124Ledarrollen i fysisk aktivitet och lek
- 124Ledarfunktioner
- 126Ledarkompetens
- 127Ledarrollen
- 132Den vuxnes beteende i leken
- 140Nya ledaruppgifter
- 143Litteratur
Information
- Författare:
- Greta Langlo Jagtøien Tora Grindberg
- Språk:
- Svenska
- ISBN:
- 9789144015859
- Utgivningsår:
- 2000
- Artikelnummer:
- 7522-01
- Upplaga:
- Första
- Sidantal:
- 147