Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Storytelling

Strukturerat berättande från lägerelden till det digitala rummet
Skickas följande arbetsdag

Storytelling

Strukturerat berättande från lägerelden till det digitala rummet
Skickas inom 3 timmar

Storytelling

Strukturerat berättande från lägerelden till det digitala rummet

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

En story är en strukturerad berättelse med budskap, mål och målgrupp. Genom att slå an på känslorna hos mottagaren – oavsett om det gäller ett strukturerat berättande runt lägerelden eller i det digitala rummet är storytelling ett användbart verktyg för att nå ut med ett budskap. På ett lättillgängligt sätt förmedlas här grundläggande arbetssätt, verktyg, teorier samt berättelser och storyexempel. Del 1 ger bakomliggande teorier som underlättar skapandet, del 2 beskriver stegvis storyskapan...

En story är en strukturerad berättelse med budskap, mål och målgrupp. Genom att slå an på känslorna hos mottagaren – oavsett om det gäller ett strukturerat berättande runt lägerelden eller i det digitala rummet är storytelling ett användbart verktyg för att nå ut med ett budskap. På ett lättillgängligt sätt förmedlas här grundläggande arbetssätt, verktyg, teorier samt berättelser och storyexempel. Del 1 ger bakomliggande teorier som underlättar skapandet, del 2 beskriver stegvis storyskapandet och del 3 kompletterar del 1 och 2 genom att tillföra kompletterande arbetsmetoder. Boken riktar sig till såväl studenter på universitets- och högskole­nivå som elever på folkhögskola, yrkeshögskola och gymnasieskola. Den riktar sig även till yrkesverksamma inom kommunikation, likväl till chefer och ledare.

Information

Författare:
Hans Allmér Leif Marcusson
Illustratör:
Jonny Hallberg
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144156187
Utgivningsår:
2022
Artikelnummer:
44956-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
212

Författare

Hans Allmér

Hans Allmér arbetar som lektor vid Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet där han undervisar i marknadsföring.

Leif Marcusson

Leif Marcusson har en bakgrund inom bygg, handel, IT och utbildning. Han har arbetat som egenföretagare och som anställd inom både små och stora fö...

 ;

Det här lärarmaterialet är framtaget till boken Storytelling: Strukturerat berättande från lägerelden till det digitala rummet . Materialet är gratis och kan endast beställas av lärare som använder, eller tänker börja använda, boken.

Information

Författare:
Hans Allmér Leif Marcusson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144158853
Utgivningsår:
2022
Artikelnummer:
44956-WM01
Upplaga:
Första

Digital produkt

Giltighetstid från aktivering:  12 mån

Författare

Hans Allmér

Hans Allmér arbetar som lektor vid Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet där han undervisar i marknadsföring.

Leif Marcusson

Leif Marcusson har en bakgrund inom bygg, handel, IT och utbildning. Han har arbetat som egenföretagare och som anställd inom både små och stora fö...

 ;

En story är en strukturerad berättelse med budskap, mål och målgrupp. Genom att slå an på känslorna hos mottagaren - oavsett om det gäller ett strukturerat berättande runt lägerelden eller i det digitala rummet är storytelling ett användbart verktyg för att nå ut med ett budskap. På ett lättillgängligt sätt förmedlas här grundläggande arbetssätt, verktyg, teorier samt berättelser och storyexempel. Del 1 ger bakomliggande teorier som underlättar skapandet, del 2 beskriver stegvis storyskapan...

En story är en strukturerad berättelse med budskap, mål och målgrupp. Genom att slå an på känslorna hos mottagaren - oavsett om det gäller ett strukturerat berättande runt lägerelden eller i det digitala rummet är storytelling ett användbart verktyg för att nå ut med ett budskap. På ett lättillgängligt sätt förmedlas här grundläggande arbetssätt, verktyg, teorier samt berättelser och storyexempel. Del 1 ger bakomliggande teorier som underlättar skapandet, del 2 beskriver stegvis storyskapandet och del 3 kompletterar del 1 och 2 genom att tillföra kompletterande arbetsmetoder. Boken riktar sig till såväl studenter på universitets- och högskole­nivå som elever på folkhögskola, yrkeshögskola och gymnasieskola. Den riktar sig även till yrkesverksamma inom kommunikation, likväl till chefer och ledare.

Information

Författare:
Hans Allmér Leif Marcusson
Illustratör:
Jonny Hallberg
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144164823
Utgivningsår:
2022
Artikelnummer:
44956-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Hans Allmér

Hans Allmér arbetar som lektor vid Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet där han undervisar i marknadsföring.

Leif Marcusson

Leif Marcusson har en bakgrund inom bygg, handel, IT och utbildning. Han har arbetat som egenföretagare och som anställd inom både små och stora fö...

 ;