Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Varukorg

Varukorgen är tom!

Varukorgen inkl. moms 0 kr


Elektronisk distribution

Frakt inkl. moms 0 kr


Varav moms (6 %) 0 kr

Varav moms (25 %) 0 kr

Öresutjämning 0 kr


Att betala inkl. moms 0 kr


Till kassan

Marknadsföring för yrkeshögskolan - övningsbok

Skickas följande arbetsdag

Marknadsföring har förändrats under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs med erbjudanden och budskap. Digitalisering, internationalisering, nya sätt att kommunicera och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse. Marknadsföring för yrkeshögskolan leder läsaren genom marknadsföringsprocessen på ett konkret och praktiskt sätt som passar yrkeshögskolan. Boken innehåller rikligt med exempel från företag som har lyckats tack vare genomtänkt marknadsföri...

Marknadsföring har förändrats under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs med erbjudanden och budskap. Digitalisering, internationalisering, nya sätt att kommunicera och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse. Marknadsföring för yrkeshögskolan leder läsaren genom marknadsföringsprocessen på ett konkret och praktiskt sätt som passar yrkeshögskolan. Boken innehåller rikligt med exempel från företag som har lyckats tack vare genomtänkt marknadsföring som skapar konkurrensfördelar och ökar lönsamheten. Övningsboken följer lärobokens struktur och innehåller övningar med varierande svårighetsgrad, samt facit med fullständiga lösningsförslag. Marknadsföring för yrkeshögskolan är ett läromedel för yrkeshögskolans kurser i marknadsföring och går att anpassa till olika kursupplägg. Läromedlet passar också för företagsinterna utbildningar inom företagsekonomi samt för självstudier.

Innehåll

Introduktion   5

Del Iuppgifter

 1                       Introduktion till marknadsföring                            9

 2                       Omvärldsanalys: den globala och lokala marknadsmiljön              19

 3                       Varumärken       29

 4                       Hållbar marknads­föring och samhällsansvar       41

 5                       Köpbeteende på konsumentmarknader                51

 6                       Industriell marknadsföring          59

 7                       Segmentering och målmarknadsföring                 65

 8                       Produkt              81

 9                       Prissättning        89

 10                     Marknadskanaler                         99

 11                     Marknads­kommunikation          113

 12                     Konkurrens­fördelar                     123

 13                     Digital marknadsföring                133

 14                     Marknadsplanen                          141

Del IIfacit

 1                       Introduktion till marknadsföring                            147

 2                       Omvärldsanalys: den globala och lokala marknadsmiljön              155

 3                       Varumärken       165

 4                       Hållbar marknads­föring och samhällsansvar       177

 5                       Köpbeteende på konsument­marknader              183

 6                       Industriell marknadsföring          193

 7                       Segmentering och målmarknadsföring                 201

 8                       Produkt              219

 9                       Prissättning        229

 10                     Marknads­kanaler                        241

 11                     Marknads­kommunikation          255

 12                     Konkurrens­fördelar                     267

 13                     Digital marknads­föring               275

 14                     Marknadsplanen                          281

Information

Författare:
Håkan Martinsson Anders Parment
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144144801
Utgivningsår:
2022
Artikelnummer:
43780-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
286

Författare

Håkan Martinsson

Håkan Martinsson är civilingenjör och ekonom och arbetar som lärare och programutvecklare inom yrkeshögskolan. Han har i många år utformat kurser o...

Anders Parment

Anders Parment är verksam som forskare och universitetslektor vid Stockholms universitet. Han är även prisbelönt och uppskattad föreläsare och rådg...

 ;