Varukorg
Varukorgen är tom!
Varukorgen inkl. moms 0 kr
Elektronisk distribution
Frakt inkl. moms 0 kr
Varav moms (6 %) 0 kr
Varav moms (25 %) 0 kr
Öresutjämning 0 kr
Att betala inkl. moms 0 kr

Att skapa upplevelser

Att skapa upplevelser
Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.
På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.
Du som undervisar kan beställa ett kostnadsfritt digitalt provexemplar av den här produkten.
Våra digitala provexemplar tillhandahålls via Studora.se och ger dig tillgång till boken under 180 dagar. Observera att erbjudandet endast gäller relevanta produkter för din undervisning (nivå och ämne) och dig som är verksam i Sverige. Du kan alltid kontakta vår kundservice om du önskar ytterligare information eller har frågor om produkten.
Den här produkten kan beställas av lärare på universitet eller högskola. Om det gäller tjänsteexemplar av en kursbok på befintlig kurslista hänvisar vi till din arbetsgivare.
Du som undervisar kan beställa ett kostnadsfritt digitalt provexemplar av den här produkten.
Våra digitala provexemplar tillhandahålls via Studora.se och ger dig tillgång till boken under 180 dagar. Observera att erbjudandet endast gäller relevanta produkter för din undervisning (nivå och ämne) och dig som är verksam i Sverige. Du kan alltid kontakta vår kundservice om du önskar ytterligare information eller har frågor om produkten.
Den här produkten kan beställas av lärare på universitet eller högskola. Om det gäller tjänsteexemplar av en kursbok på befintlig kurslista hänvisar vi till din arbetsgivare.
Förord 5
1 Upplevelsekonsumtion 7
Konsumtion i kommersiella upplevelserum 9
Digitala upplevelser 13
Upplevelsebaserad marknadsföring 14
Bokens teoretiska utgångspunkter 16
Bokens syfte och definition av upplevelse och upplevelsekoncept 24
Bokens övergripande modell 28
Bokens struktur 31
2 En temporär utflykt till upplevelserummet 35
Upplevelserummet som en tematiserad, säker enklav 36
Upplevelserum och koppling till destination och upplevelseområde 45
Trampolinmetaforen 56
Konsumentens tidsuppfattning 61
3 Kunden i upplevelserummet 65
Kundens nöjdhet 66
Tre nyckelfaktorer för kundens upplevelse 68
Kundens upplevelser och lycka 81
Kundens extraordinära upplevelse 84
4 Upplevelserummets påverkan på kunden 93
Upplevelserummets betydelse för olika verksamheter och för marknadsföringen 94
Upplevelserummets olika roller inom marknadsföring 96
Upplevelserummets påverkan på beteende 99
Bitners modell för relationen mellan omgivningen och användaren 104
Paradoxen med en önskan om många andra kunder 111
5 Upplevelserummet och storytelling 121
Fördelar med storytelling 122
Storytelling och dramaturgi 126
Iscensättning av upplevelserummet 131
Storytelling och destinationsutveckling 136
6 Personalen i upplevelserummet 141
Deltagarnas beteenden och roller i servicemötet 142
Strategier för att öka deltagarnas kontroll och engagemang i servicemötet 153
Att samskapa med delat ansvar 160
7 Andra kunders roll i upplevelserummet 171
Upplevelser att dela med andra 172
Betydelsen av att få berätta för andra 183
8 Upplevelsedesign och innovation 187
Upplevelseinnovation 188
Upplevelsedesign baserat på kundinteraktioner 192
Interaktioner och innovativa upplevelser 198
Metaversum 199
9 Hållbarhet i upplevelserummet 203
Hållbar utveckling 203
Hur skapar vi hållbara upplevelser? 208
Avslutning 223
Referenser 225
Register 235
Information
- Författare:
- Lena Mossberg Kristina Nilsson Lindström
- Språk:
- Svenska
- ISBN:
- 9789144175270
- Utgivningsår:
- 2003
- Revisionsår:
- 2024
- Artikelnummer:
- 31190-03
- Upplaga:
- Tredje
- Sidantal:
- 236
Information
- Författare:
- Lena Mossberg Kristina Nilsson Lindström
- Språk:
- Svenska
- ISBN:
- 9789144190327
- Utgivningsår:
- 2003
- Revisionsår:
- 2024
- Artikelnummer:
- 31190-SB03
- Upplaga:
- Tredje