Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Varukorg

Varukorgen är tom!

Varukorgen inkl. moms 0 kr


Elektronisk distribution

Frakt inkl. moms 0 kr


Varav moms (6 %) 0 kr

Varav moms (25 %) 0 kr

Öresutjämning 0 kr


Att betala inkl. moms 0 kr


Till kassan
Ingen bild

Eva Forsberg

Kapitelförfattare

Eva Forsberg är docent i pedagogik och universitetslektor i pedagogik och är verksam inom forskningsgruppen Studies in Educational Policy and Educational Philosophy (STETEP) vid Uppsala universitet. Forskningen tar sin utgångspunkt i ett läroplansteoretiskt perspektiv och är inriktad mot relationen mellan utbildningspolitik/administration, pedagogisk praktik och forskning om utbildning. Eva leder respektive medverkar i VR-finansierade forskningsprojekt och nätverk som genom komparationer fokuserar bedömningskulturer, skolinspektioner som styrning samt utbildningsområdets politik och europeiska utbildningsreformer. Det läroplansteoretiska intresset återfinns bland annat i boken Curriculum Theory Revisited med Eva som redaktör och Ingrid som medverkande skribent. Sedan länge är Eva medlem i Mezzo-seminariet liksom i Centrumbildningen SKIP, båda under Ingrid Carlgrens vetenskapliga ledning. Det är i det här skisserade breda intresset för kunskap om och i utbildningssystemets och undervisningens utveckling och förändring som Eva finner mötet med Ingrid så fruktbart.

Eva Forsberg är docent i pedagogik och universitetslektor i pedagogik och är verksam inom forskningsgruppen Studies in Educational Policy and Educational Philosophy (STETEP) vid Uppsala universitet. Forskningen tar sin utgångspunkt i ett läroplansteoretiskt perspektiv och är inriktad mot relationen mellan utbildningspolitik/administration, pedagogisk praktik och forskning om utbildning. Eva leder respektive medverkar i VR-finansierade forskningsprojekt och nätverk som genom komparationer fokuserar bedömningskulturer, skolinspektioner som styrning samt utbildningsområdets politik och europeiska utbildningsreformer. Det läroplansteoretiska intresset återfinns bland annat i boken Curriculum Theory Revisited med Eva som redaktör och Ingrid som medverkande skribent. Sedan länge är Eva medlem i Mezzo-seminariet liksom i Centrumbildningen SKIP, båda under Ingrid Carlgrens vetenskapliga ledning. Det är i det här skisserade breda intresset för kunskap om och i utbildningssystemets och undervisningens utveckling och förändring som Eva finner mötet med Ingrid så fruktbart.