Varukorg
Varukorgen är tom!
Varukorgen inkl. moms 0 kr
Elektronisk distribution
Frakt inkl. moms 0 kr
Varav moms (6 %) 0 kr
Varav moms (25 %) 0 kr
Öresutjämning 0 kr
Att betala inkl. moms 0 kr

Sociokulturella ramar för barns utveckling
- 5Förord
- 13Förord till den svenska utgåvan
- Del I Barns utveckling ur ett historiskt och kulturellt perspektiv
- 117Historiska och kulturella ramar och utvecklingsvägar till mognad
- 19Livskarriär i slummen
- 235Uppfattningar som gynnar eller hämmar barns utveckling
- 347Kontrakt och metakontrakt under barns utveckling
- 461Det dialogiska självet: Förhandlingar och kontrakt om vem man ska vara
- 571Assisterad utveckling genom anpassat stöd i tre typer av dialog
- 76De tre dialogerna i barns utveckling
- 687Kulturell mångfald i barns utveckling
- 96Invandrares upplevelse av kulturskillnader i förhållande till barn och barnuppfostran
- 101Några kulturella skillnader i kommunikation och omsorg om barn som framkommit i nyare tvärkulturell forskning
- Del II Livsformer och mentala processer
- 7113Mentala färdigheter, dominerande verksamheter och livsformer
- 8129Appropriering av kulturella redskap
- 9139Diskurs och tolkningsramar
- 10151När grundstrukturen i vår verklighetsuppfattning bryter samman
- Del III En tolkande ansats
- 11169Att tolka barns yttranden
- 12179Rekonstruktion av hur barnet tolkar situationen
- 13189När missförstånd blir till bristande kognitiva förmågor i klassrummet
- 14197Sammanfattning: En tolkande syn på barns svar i test- eller skolsammanhang
- Del IV Den grundläggande benägenheten att anpassa sig till andra
- 15203När barn svarar
- 212Barn som vittnen
- 16219Socialisering av intelligens: Att tillägna sig kognitiv etikett
- 231Referenser
Information
- Författare:
- Karsten Hundeide
- Översättare:
- Håkan Järvå
- Språk:
- Svenska
- ISBN:
- 9789144043944
- Utgivningsår:
- 2006
- Artikelnummer:
- 32149-01
- Upplaga:
- Första
- Sidantal:
- 252