Varukorg
Varukorgen är tom!
Varukorgen inkl. moms 0 kr
Elektronisk distribution
Frakt inkl. moms 0 kr
Varav moms (6 %) 0 kr
Varav moms (25 %) 0 kr
Öresutjämning 0 kr
Att betala inkl. moms 0 kr

Empati
- 7Förord
- 11Inledning
- 123Om ”att se
- 35Barns självbild
- 38Sambandet mellan ”att se” och empati
- 42Sammanfattning
- 243Om empati och vad det betyder att vara empatisk
- 48Empati som begrepp och kvalitet
- 49Vad är empati
- 60Den empatiska förståelsen
- 70Den empatiska kommunikationen
- 81Exempel på empatisk kommunikation: nonviolent communication (NVC) eller giraffspråket
- 84Kommunikation på den rationella eller emotionella nivån
- 96Kan vi ha empati för någon vi inte tycker om
- 100Empati och konfrontation
- 102Sammanfattning
- 3105Mentalisering
- 113Sammanfattning
- 4115Empati i mötet med barn, ungdomar och föräldrar i förskola och skola
- 115Empati i mötet med barn och ungdomar
- 123Empati i mötet med föräldrar
- 129Sammanfattning
- 5131Dialogen som samtalsform i empatisk kommunikation
- 133Vad kännetecknar dialogen
- 136Sammanfattning
- 6137Empati – närvaro eller metod
- 142Medveten närvaro – eller mindfulness
- 144Behov versus lösningar och åtgärder
- 153Kan man lära sig empati
- 156Sammanfattning
- 7157Förutsättningar och hinder för empatisk och mentaliserande utöv-ning och praxis
- 157Förutsättningar
- 157Egenutveckling
- 158Egen trygghet
- 160Hinder
- 160Om försvarsmekanismer
- 170Sammanfattning
- 8171En kultur med ökad empati i kontakt och (sam)arbete
- 177Parallellprocesser
- 181Avslutning
- 185Litteratur
Information
- Författare:
- Emilie Kinge
- Översättare:
- Susanne Uhler
- Språk:
- Svenska
- ISBN:
- 9789144104591
- Utgivningsår:
- 2015
- Artikelnummer:
- 38821-01
- Upplaga:
- Första
- Sidantal:
- 189