Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Vetenskapsteori för lärarstudenter

Skickas följande arbetsdag

Kunskap är något som människor producerar. För att kunna tala om och fundera kring den produktionsprocessen behövs ett tillräckligt detaljerat fackspråk. Med den här boken får du som student en verktygslåda som hjälper dig att medvetet reflektera över frågor som du bör ställa dig när du ska tillägna dig vetenskapliga resultat. Boken ger också viktiga perspektiv på det egna vetenskapliga arbetet, både när du arbetar med mindre uppgifter och när du skriver ditt examensarbete. Vetenskapsteori f...

Kunskap är något som människor producerar. För att kunna tala om och fundera kring den produktionsprocessen behövs ett tillräckligt detaljerat fackspråk. Med den här boken får du som student en verktygslåda som hjälper dig att medvetet reflektera över frågor som du bör ställa dig när du ska tillägna dig vetenskapliga resultat. Boken ger också viktiga perspektiv på det egna vetenskapliga arbetet, både när du arbetar med mindre uppgifter och när du skriver ditt examensarbete. Vetenskapsteori för lärarstudenter är en introduktion och banar därmed en första väg in i vetenskapsteoretiska överväganden. Vetenskapsteorier och dess tillämpningar utvecklar sig över tid inom alla ämnen, så även inom pedagogiken och utbildningsvetenskapen, och nya perspektiv kommer in. I den här andra upplagan återspeglas den senaste utvecklingen med nytillkomna perspektiv och nytt upplägg. Boken vänder sig till studenter på alla lärarutbildningar och till lärare under fortbildning. Den passar även på andra utbildningar inom samhällsvetenskap.

Information

Författare:
Ulf Brinkkjaer Marianne Høyen
Översättare:
Jim Jakobsson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144134536
Utgivningsår:
2013
Revisionsår:
2020
Artikelnummer:
37800-02
Upplaga:
Andra
Sidantal:
224

Författare

Ulf Brinkkjaer

Ulf Brinkkjær är lektor på Institut for Pædagogik på Danmarks PædagogiskeUniversitet, där han bland annat undervisar i vetenskapsteori ochforskning...

Marianne Høyen

Marianne Høyen är ingenjör, cand.mag. i pedagogik samt fil.dr. Hon har under en rad år undervisat i pedagogisk vetenskapsteori och kvalitativa och ...

 ;