Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem

Strategier och metoder

Skickas följande arbetsdag

Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem

Strategier och metoder

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 321 kr inkl. moms
Studora e-bok 199 kr inkl. moms

Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet - men hur gör man för att få det att fungera i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren: • Vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete • Vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål • Vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet • Hur några metoder för datainsamlin...

Läs mer

Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet - men hur gör man för att få det att fungera i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren: • Vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete • Vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål • Vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet • Hur några metoder för datainsamling kan användas i det systematiska kvalitetsarbetet på en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet • Hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas. Den tredje upplagan av boken innehåller ett nytt kapitel om hur verksamhetens ”självförbättrande förmåga” - förbättringskapaciteten, kan kartläggas, analyseras och värderas. En angelägen fråga om man vill att kvalitetsarbetet ska fylla sin funktion och göra verklig skillnad. I övrigt har texten uppdaterats utifrån senare tids forskning och läroplansförändringar, särskilt i förskolan. Boken vänder sig till alla som är berörda av ett systematiskt kvalitets-arbete inom skolväsendet i såväl kommunala som fristående verksamheter. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.

Stäng
Information

Författare:

Jan Håkansson

ISBN:

9789144152936

Utgivningsår:

2013

Revisionsår:

2021

Artikelnummer:

37137-03

Upplaga:

Tredje

Sidantal:

232
 ;

Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet – men hur gör man för att få det att fungera i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren: • Vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete • Vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål • Vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet • Hur några metoder för datainsamlin...

Läs mer

Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet – men hur gör man för att få det att fungera i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren: • Vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete • Vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål • Vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet • Hur några metoder för datainsamling kan användas i det systematiska kvalitetsarbetet på en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet • Hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas. Den tredje upplagan av boken innehåller ett nytt kapitel om hur verksamhetens ”självförbättrande förmåga” – förbättringskapaciteten, kan kartläggas, analyseras och värderas. En angelägen fråga om man vill att kvalitetsarbetet ska fylla sin funktion och göra verklig skillnad. I övrigt har texten uppdaterats utifrån senare tids forskning och läroplansförändringar, särskilt i förskolan. Boken vänder sig till alla som är berörda av ett systematiskt kvalitets-arbete inom skolväsendet i såväl kommunala som fristående verksamheter. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.

Stäng
Information

Författare:

Jan Håkansson

ISBN:

9789144183480

Utgivningsår:

2013

Revisionsår:

2023

Artikelnummer:

37137-SB03

Upplaga:

Tredje
 ;