Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Att integrera digitalisering och kollegialt lärande

om skolutveckling

Skickas följande arbetsdag

Digitalisering och kollegialt lärande utgör två centrala, men ofta separata, delar av skolors utvecklingsarbete. Den här boken utforskar mervärdet som uppstår när dessa två delar integreras i en gemensam skolutvecklings- och lärandeprocess. Boken erbjuder en gedigen genomgång av områdena digitalisering och kollegialt lärande var för sig, samt ett integrerande perspektiv. Del ett introducerar tre skolutvecklingsprojekt som sedan följer med genom bokens alla delar. Del två, om digitalisering, ...

Läs mer

Digitalisering och kollegialt lärande utgör två centrala, men ofta separata, delar av skolors utvecklingsarbete. Den här boken utforskar mervärdet som uppstår när dessa två delar integreras i en gemensam skolutvecklings- och lärandeprocess. Boken erbjuder en gedigen genomgång av områdena digitalisering och kollegialt lärande var för sig, samt ett integrerande perspektiv. Del ett introducerar tre skolutvecklingsprojekt som sedan följer med genom bokens alla delar. Del två, om digitalisering, tar sin utgångspunkt i skolans styrdokument och identifierar fem nyckelprocesser som samverkar i digitaliseringen av skolan. Därtill diskuteras teknikinvesteringar utifrån frågor som rör ekonomi, ägandenytta och vanliga misstag. Del tre, om professionsutveckling, djupdyker i begreppet kollegialt lärande utifrån aktuell forskning. Särskild fokus läggs på struktur och organisering av den kollegiala processen och vikten av samarbete mellan professionsgrupper. Slutligen knyter del fyra samman områdena digitalisering och kollegialt lärande och analyserar hur möjligheter för integreringsvinster kan skapas. Boken vänder sig alla som arbetar med skolans utvecklingsprocesser: skolchefer, skolledare, lärare, IT-pedagoger och bibliotekarier. Dessutom vänder den sig till lärarutbildare, rektorsutbildare, politiker och beslutsfattare inom utbildningssektorn.

Stäng
Information

ISBN:

9789144134055

Utgivningsår:

2020

Artikelnummer:

40484-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

311
 ;