
Doctoral supervision in theory and practice
314 kr
exkl moms
Information
Språk:
EngelskaISBN:
9789144137865Utgivningsår:
2020Artikelnummer:
40895-01Upplaga:
FörstaSidantal:
300Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltexkl moms
exkl moms
This is a long-awaited book that contributes to the professional development of doctoral supervisors and provides an in-depth perspective on doctoral students’ learning. Well anchored in current research, the authors discuss the organisation of Swedish doctoral education, the supervisor’s professional practice, doctoral students’ learning, and the quality system of this education in Sweden. The connection between theory and practice runs throughout the entire book. Using authentic cases and ...
This is a long-awaited book that contributes to the professional development of doctoral supervisors and provides an in-depth perspective on doctoral students’ learning. Well anchored in current research, the authors discuss the organisation of Swedish doctoral education, the supervisor’s professional practice, doctoral students’ learning, and the quality system of this education in Sweden. The connection between theory and practice runs throughout the entire book. Using authentic cases and examples from different educational environments, it is demonstrated how supervision is dependent on both individual and cultural factors. In addition, the book offers its readers numerous reflection exercises that can help move thinking forward, both individually and collegially. The book is aimed primarily at supervisors in doctoral education, regardless of the discipline within which they are active or their previous experience. It can also be useful for doctoral students who are interested in understanding their own learning process and who would like to know what can be expected of them in their education, as well as by educational leaders who wish to improve the quality of doctoral education.
Språk:
EngelskaISBN:
9789144137865Utgivningsår:
2020Artikelnummer:
40895-01Upplaga:
FörstaSidantal:
300Förläggare Lärarutbildning och skolutveckling Pedagogik och skolledning
046-31 21 21 susanne.lundholm@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Lärarutbildning och skolutveckling
046-31 22 57 lisbeth.linder@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer