
Service logic
273 kr
exkl moms
Information
Språk:
EngelskaISBN:
9789144125084Utgivningsår:
2018Artikelnummer:
39867-01Upplaga:
FörstaSidantal:
152Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltexkl moms
exkl moms
What is service logic? What does it mean to manage and analyze organizations based on a perspective of service logic? Service logic may be contrasted with a goods logic, which used to maintain a dominant position not only in the private and public sector, but also in research in relation to marketing and organizations. According to a goods logic, value is created internally in organizations, whereas a service logic suggests that value is created by customers when using goods or services. Ser...
What is service logic? What does it mean to manage and analyze organizations based on a perspective of service logic? Service logic may be contrasted with a goods logic, which used to maintain a dominant position not only in the private and public sector, but also in research in relation to marketing and organizations. According to a goods logic, value is created internally in organizations, whereas a service logic suggests that value is created by customers when using goods or services. Service logic not only alters the ways in which service innovation occurs, but also the ways in which organizations, customers and other actors collaborate. In this book, key concepts related to service logic are explained, such as value co-creation and resource integration. It also brings up how service innovation is carried out from the perspective of a service logic and how actors co-create value in service ecosystems. Furthermore, the book also presents a large number of examples involving online companies such as Spotify, traditional service firms such as Ikea, industrial companies such as Volvo and public organizations such as the Swedish Tax Authority. Service logic is targeted toward students, scholars and leaders and practitioners in the private and public sector.
Författare:
Per SkålénSpråk:
EngelskaISBN:
9789144125084Utgivningsår:
2018Artikelnummer:
39867-01Upplaga:
FörstaSidantal:
152Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Företagsekonomi och metod
046-31 21 66 ola.hakansson@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 22 02 aude.plathner@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer