Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Varukorg

Varukorgen är tom!

Varukorgen inkl. moms 0 kr


Elektronisk distribution

Frakt inkl. moms 0 kr


Varav moms (6 %) 0 kr

Varav moms (25 %) 0 kr

Öresutjämning 0 kr


Att betala inkl. moms 0 kr


Till kassan

Employer Branding

så bygger arbetsgivare starka varumärken
Skickas följande arbetsdag

Employer Branding

så bygger arbetsgivare starka varumärken

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

EMPLOYER BRANDING så bygger arbetsgivare starka varumärken Hur gör man för att bli en attraktiv arbetsgivare, med ett varumärke som människor vill leva och utveckla? Hur gör man det på en spelplan som kräver helt nya beteenden och kommunikationsstrategier av dig som arbetsgivare? Den här boken ger dig nya insikter om vad smarta arbetsgivare gör för att attrahera, behålla och tända glöden hos de människor som bygger kundupplevelsen och organisationens framgång. Följ med på en resa in i det...

EMPLOYER BRANDING så bygger arbetsgivare starka varumärken Hur gör man för att bli en attraktiv arbetsgivare, med ett varumärke som människor vill leva och utveckla? Hur gör man det på en spelplan som kräver helt nya beteenden och kommunikationsstrategier av dig som arbetsgivare? Den här boken ger dig nya insikter om vad smarta arbetsgivare gör för att attrahera, behålla och tända glöden hos de människor som bygger kundupplevelsen och organisationens framgång. Följ med på en resa in i det nya employer branding-landskapet. Se hur arbetsgivare använder kulturen som varumärke, säljer verksamhetens själ och tydliggör varför människor ska gå till jobbet. Boken bygger på intervjuer, undersökningar och aktuell forskning om hur arbetsgivare – oavsett bransch, storlek och inriktning – kan få medarbetare med olika ålder, bakgrund och utbildning att trivas tillsammans på arbetsplatsen. Lyckas du med detta får du ett starkt employer brand!

    • Förord
      • 1
        7
        Vad är employer branding?
        • 8
          Employer branding är lönsamt
        • 10
          Employer branding som överlevnadsstrategi
        • 14
          Dålig matchning – ett växande problem
        • 23
          Människor rekryterar människor
        • 24
          Employer value proposition – arbetsgivarens löfte
        • 27
          One brand – det enade varumärket
        • 30
          Smart employer branding
      • 2
        35
        Varför är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare?
        • 35
          Employer branding då och nu
        • 37
          Det varumärkesimpregnerade samhället
        • 42
          Det genuina varumärket byggs inifrån och ut
        • 44
          Kampen om de bästa talangerna
        • 48
          Var vill medarbetarna arbeta? Offentligt, privat eller starta eget?
        • 55
          En bra arbetsplats
        • 57
          Employer branding och platsens attraktivitet: place branding
      • 3
        59
        Arbetsmarknad i förändring
        • 59
          Arbetsmarknaden – fakta
        • 61
          Förändrad syn på arbete och karriär
        • 64
          Mångfald och mångkulturella arbetsplatser – möjligheter och svårigheter
        • 66
          Digitaliseringen understöder marknadskrafterna
        • 67
          INTERVJU: Linkedin – där arbetsgivare och arbetstagare kan mötas
        • 70
          Delningsekonomin
        • 71
          De högpresterande får alltmer inflytande
        • 71
          Gasellföretagen – centrala för tillväxt
        • 73
          Egenföretagande – en rekryteringskonkurrent eller möjlighet?
        • 74
          Utbildning – ett sätt att positionera sitt arbetsgivarvarumärke
      • 4
        77
        Morgondagens medarbetare
        • 77
          Vad präglar morgondagens medarbetare?
        • 80
          Roligt på jobbet och balans i livet
        • 82
          Det personliga varumärket – inte självklart men naturligt
        • 83
          Smarta arbetsgivare hjälper sina medarbetare i karriären
        • 85
          Vilka gynnas av utvecklingen?
        • 87
          INTERVJU: Om 90-talister och personalomsättning
      • 5
        89
        Olika generationer på arbetsplatsen
        • 89
          En ny generation – problem eller möjlighet?
        • 93
          Entreprenörer och entreprenörskap
        • 94
          Kriterier för en attraktiv arbetsplats
        • 97
          Rankningar – fördel för större organisationer
        • 100
          Lokaliseringens betydelse
      • 6
        105
        Strategisk kompetensförsörjning
        • 106
          Planera, attrahera, rekrytera och introducera
        • 116
          Kommunikation av employer branding
        • 120
          Nyckeltal för att mäta arbetsgivarens attraktivitet
      • 7
        125
        Spanarna – employer branding och strategisk kompetensförsörjning i framgångsrika organisationer
        • 126
          INTERVJU: Hur växte det nya employer branding-landskapet fram?
        • 134
          INTERVJU: Varför förtjänar din organisation de bästa talangerna?
        • 140
          INTERVJU: ”Det gäller att sälja sin själ som arbetsgivare”
        • 146
          INTERVJU: Så ska Sundbybergs stad attrahera 400 samhällsbyggare per år
        • 151
          INTERVJU: Skatteverket – statlig koloss som blev lajkraket
        • 156
          INTERVJU: Silicon Valley-modellen är bättre anpassad till en komplex värld
        • 161
          INTERVJU: Hitta företagets inneboende genetik
        • 164
          INTERVJU: Essensen av employer branding? 
Organisationer med starkast relationer till medarbetare, kandidater och kunder vinner
        • 170
          INTERVJU: Att skapa engagemang i den interna målgruppen
    • 175
      Noter
    • 179
      Referenser
    • 183
      Sakregister

Information

Författare:
Anders Parment Anna Dyhre Rony Lutz
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144109077
Utgivningsår:
2017
Artikelnummer:
39004-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
184

Författare

Anders Parment

Anders Parment är verksam som forskare och universitetslektor vid Stockholms universitet. Han är även prisbelönt och uppskattad föreläsare och rådg...

Anna Dyhre

Anna Dyhre är senior advisor på Coreworkers – en av Sveriges första renodlade employer branding-byråer – samt föreläsare och rådgivare inom employe...

Rony Lutz

Hieronymus Rony Lutz är senior copywriter och employer branding-strateg på Universum Global. Han är medgrundare av Coreworkers och prisbelönt för u...

 ;

Hur gör man för att bli en attraktiv arbetsgivare, med ett varumärke som människor vill leva och utveckla? Hur gör man det på en spelplan som kräver helt nya beteenden och kommunikationsstrategier av dig som arbetsgivare? Den här boken ger dig nya insikter om vad smarta arbetsgivare gör för att attrahera, behålla och tända glöden hos de människor som bygger kundupplevelsen och organisationens framgång. Följ med på en resa in i det nya employer branding-landskapet. Se hur arbetsgivare använd...

Hur gör man för att bli en attraktiv arbetsgivare, med ett varumärke som människor vill leva och utveckla? Hur gör man det på en spelplan som kräver helt nya beteenden och kommunikationsstrategier av dig som arbetsgivare? Den här boken ger dig nya insikter om vad smarta arbetsgivare gör för att attrahera, behålla och tända glöden hos de människor som bygger kundupplevelsen och organisationens framgång. Följ med på en resa in i det nya employer branding-landskapet. Se hur arbetsgivare använder kulturen som varumärke, säljer verksamhetens själ och tydliggör varför människor ska gå till jobbet. Boken bygger på intervjuer, undersökningar och aktuell forskning om hur arbetsgivare - oavsett bransch, storlek och inriktning - kan få medarbetare med olika ålder, bakgrund och utbildning att trivas tillsammans på arbetsplatsen. Lyckas du med detta får du ett starkt employer brand!

Information

Författare:
Anders Parment Anna Dyhre Rony Lutz
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144163567
Utgivningsår:
2017
Artikelnummer:
39004-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Anders Parment

Anders Parment är verksam som forskare och universitetslektor vid Stockholms universitet. Han är även prisbelönt och uppskattad föreläsare och rådg...

Anna Dyhre

Anna Dyhre är senior advisor på Coreworkers – en av Sveriges första renodlade employer branding-byråer – samt föreläsare och rådgivare inom employe...

Rony Lutz

Hieronymus Rony Lutz är senior copywriter och employer branding-strateg på Universum Global. Han är medgrundare av Coreworkers och prisbelönt för u...

 ;