
Att följa lärande - Handbok
i formativ bedömning
Skickas följande arbetsdag
Hitta produkten hos våra återförsäljare som levererar utanför Sverige
- 5Inledning
- 17Att förstå formativ bedömning
- 10Utvecklingen av formativ bedömning
- 13Definition av formativ bedömning
- 15Formativ bedömning i ditt klassrum
- 16Utformning av formativ bedömning
- 18Strategier för formativ bedömning
- 19Bron mellan undervisning och lärande
- 20Diskussionsfrågor
- 221Klargöra, delge och skapa förståelse för lärandemål och kriterier för framgång
- 21Nuvarande tillvägagångssätt
- 22Lärandemål
- 27Framgångskriterier
- 35Lärkontext
- 36I ditt klassrum
- 38Diskussionsfrågor
- 339Få fram belägg för elevernas lärande
- 39Nuvarande tillvägagångssätt
- 39Klassrum med högt engagemang
- 57Diskussionsfrågor
- 459Ge återkoppling som för lärandet framåt
- 59Nuvarande tillvägagångssätt
- 60Återkoppling och ingenjörstestet
- 61Elevreaktioner på återkoppling
- 67Formativ återkoppling
- 70I ditt klassrum
- 72Diskussionsfrågor
- 573Aktivera elever som läranderesurser för varandra
- 73Nuvarande tillvägagångssätt
- 73Kooperativt lärande
- 75Kollaborativa tekniker
- 83I ditt klassrum
- 85Diskussionsfrågor
- 687Uppmuntra eleverna till att bli aktiva i sitt eget lärande
- 87Nuvarande tillvägagångssätt
- 87Självreglerat lärande
- 92Tekniker för elevers självreflektion
- 94I ditt klassrum
- 98Diskussionsfrågor
- 99Bilaga Verktyg för observation
- 105Referenser
- 109Person- och sakregister
Information
- Översättare:
- Birgitta Önnerfält
- Språk:
- Svenska
- ISBN:
- 9789144124964
- Utgivningsår:
- 2019
- Artikelnummer:
- 39879-01
- Upplaga:
- Första
- Sidantal:
- 112