Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem

Strategier och metoder

Skickas följande arbetsdag

Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem

Strategier och metoder

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 310 kr inkl. moms
Studora e-bok 192 kr inkl. moms

Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet - men hur gör man för att få det att fungera i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren: • Vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete • Vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål • Vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet • Hur några metoder för datainsamlin...

Läs mer

Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet - men hur gör man för att få det att fungera i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren: • Vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete • Vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål • Vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet • Hur några metoder för datainsamling kan användas i det systematiska kvalitetsarbetet på en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet • Hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas. Den tredje upplagan av boken innehåller ett nytt kapitel om hur verksamhetens ”självförbättrande förmåga” - förbättringskapaciteten, kan kartläggas, analyseras och värderas. En angelägen fråga om man vill att kvalitetsarbetet ska fylla sin funktion och göra verklig skillnad. I övrigt har texten uppdaterats utifrån senare tids forskning och läroplansförändringar, särskilt i förskolan. Boken vänder sig till alla som är berörda av ett systematiskt kvalitets-arbete inom skolväsendet i såväl kommunala som fristående verksamheter. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.

Stäng
Information

Författare:

Jan Håkansson

ISBN:

9789144152936

Utgivningsår:

2013

Revisionsår:

2021

Artikelnummer:

37137-03

Upplaga:

Tredje

Sidantal:

232
 ;

Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet – men hur gör man för att få det att fungera i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren: • Vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete • Vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål • Vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet • Hur några metoder för datainsamlin...

Läs mer

Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet – men hur gör man för att få det att fungera i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren: • Vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete • Vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål • Vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet • Hur några metoder för datainsamling kan användas i det systematiska kvalitetsarbetet på en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet • Hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas. Den tredje upplagan av boken innehåller ett nytt kapitel om hur verksamhetens ”självförbättrande förmåga” – förbättringskapaciteten, kan kartläggas, analyseras och värderas. En angelägen fråga om man vill att kvalitetsarbetet ska fylla sin funktion och göra verklig skillnad. I övrigt har texten uppdaterats utifrån senare tids forskning och läroplansförändringar, särskilt i förskolan. Boken vänder sig till alla som är berörda av ett systematiskt kvalitets-arbete inom skolväsendet i såväl kommunala som fristående verksamheter. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.

Stäng
Information

Författare:

Jan Håkansson

ISBN:

9789144183480

Utgivningsår:

2013

Revisionsår:

2023

Artikelnummer:

37137-SB03

Upplaga:

Tredje
 ;