Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Elisabet Malmström

Redaktör

Elisabet Malmström är docent i pedagogik och konstnär. Hennes avhandling belyser barns konstnärliga utforskande i bild, med blicken fäst mot deras begynnande skolstart. Hennes forskningsintresse rör utbildningens stöd till ett estetiskt och demokratiskt språkligt utrymme i förskolans och skolans vardag. Frågor som behandlas rör läroplanstexters brister när det gäller ett sammantaget konstituerande av estetiska lärprocesser. Med hjälp av en egen modell eller tankefigur för estetisk betydelsebildning reflekterar hon över relationen som existerar mellan den skapande, verket och dialogiska samtal om mening. Därmed reflekteras det över estetiskt ledarskap. Området benämndes första gången i hennes avhandling som pedagogisk semiotik. Elisabet är utbildad i måleri och grafik samt deltar konstnärligt i det nyskapande projektet ”Experimentellt kulturarv”, där forskning, arkeologi, historia och konst vävs samman. Konsten förser forskningen med näring och vice versa. Denna ambition är unik i ett internationellt projekt som vill utforska kulturarv med nya pedagogiska metoder.

Elisabet Malmström är docent i pedagogik och konstnär. Hennes avhandling belyser barns konstnärliga utforskande i bild, med blicken fäst mot deras begynnande skolstart. Hennes forskningsintresse rör utbildningens stöd till ett estetiskt och demokratiskt språkligt utrymme i förskolans och skolans vardag. Frågor som behandlas rör läroplanstexters brister när det gäller ett sammantaget konstituerande av estetiska lärprocesser. Med hjälp av en egen modell eller tankefigur för estetisk betydelsebildning reflekterar hon över relationen som existerar mellan den skapande, verket och dialogiska samtal om mening. Därmed reflekteras det över estetiskt ledarskap. Området benämndes första gången i hennes avhandling som pedagogisk semiotik. Elisabet är utbildad i måleri och grafik samt deltar konstnärligt i det nyskapande projektet ”Experimentellt kulturarv”, där forskning, arkeologi, historia och konst vävs samman. Konsten förser forskningen med näring och vice versa. Denna ambition är unik i ett internationellt projekt som vill utforska kulturarv med nya pedagogiska metoder.