Privatperson Logga in

Att skapa språk och mening

Litteracitetsarbete i förskola och förskoleklass

Skickas följande arbetsdag

245 kr

exkl moms

Läs mer Stäng

Vilken verksamhet på en förskola kan medföra att barn skapar mening och utvecklar sina språkliga förmågor? Andemeningen i denna bok är att det inte bara finns en ”rätt” verksam­het som ger utrymme för och medverkar till att barn kan skapa mening och utveckla sin språkliga förmåga. Bokens kapitel ger exempel på ­olika verksamheter i förskolor och i förskoleklass. Olika praktiker, men som förenas i sin syn på barn och språkande. En syn som innebär att pedagoger tar tillvara varje barns erfarenh...

Boken bygger på en djup reflektion av pedagogens roll i utvecklingsprocessen och ger en bra bild av vikten av samspel mellan barn och pedagog. Boken är lättillgänglig och mycket lämplig som kompetensutvecklare i arbetslagen men är även utmärkt som en del i grundutbildningen för pedagoger.

Information

Kapitelförfattare:

ISBN:

9789144118741

Utgivningsår:

2018

Artikelnummer:

39561-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

152

Författare

Per Dahlbeck

Per Dahlbeck arbetar som universitetsadjunkt på fakulteten för lärande och samhälle på Malmö universitet och som utvecklingspedagog inom förskolefö...

Kristina Westlund

Kristina Westlund är förskollärare och arbetar som kvalitetsstödjare på förskoleförvaltningen i Malmö. Hon är fil.lic. i pedagogik och studerade i ...

Marisa Edlund

Marisa Edlund är utbildad förskollärare med uppdrag som förstelärare i förskolan i Helsingborgs stad. Hon arbetar för att forma en undervisning som...

Helena Hansen

Helena Hansen är utbildad förskollärare. Hon har avlagt en masterexamen i pedagogik vid Malmö högskola med en studie om makt och motstånd i förskol...

Emma Lewis

Emma Lewis är förste förskollärare samt utbildad ateljerista på Reggio Emilia-institutet. Emma har alltid varit nyfiken på hur människor kommunicer...

Tina Lo Presti

Tina Lo Presti är förskollärare och lärare för grundskolans tidigare år. Hon är särskilt intresserad av att se på och arbeta med barns meningsskapa...

Pia Nilsson

Pia Nilsson arbetar som försteförskollärare med ansvar för tio avdelningar fördelade på Valdemarsro, Dalhems och Rostorps förskolor och som högskol...

Annette Skölde

Annette Skölde är förskollärare och har lång erfarenhet från förskolans värld där skapande processer utifrån Levande verkstads-metoden lagt en vikt...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer