Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

3D-grafik med Blender

Modellering, rendering och animation

Skickas följande arbetsdag

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. I boken lär du dig bland annat att • skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers • ljussätta objekt och scener • skapa material med fil...

Läs mer

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. I boken lär du dig bland annat att • skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers • ljussätta objekt och scener • skapa material med filtexturer och materialnoder • rendera bilder, bildsekvenser och videofiler • rigga modeller för animation • animera med keyframes och constraints • strukturera arbetsmaterial för produktion • klippa animation • efterbehandla renderade bilder (Post processing) Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 3.3 LTS.

Stäng
Information

ISBN:

9789144158969

Utgivningsår:

2022

Artikelnummer:

45218-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

580
 ;