Marketing & Sustainability
Why and how sustainability is changing current marketing practices
Information
Språk:
EngelskaISBN:
9789144139869Utgivningsår:
2020Artikelnummer:
43114-01Upplaga:
FörstaSidantal:
272Det verkar som att du besöker studentlitteratur.se via en enhet utanför Sverige. Vi erbjuder inte leveranser utanför Sverige. För att kunna slutföra ett köp måste leveransadressen vara i Sverige. Läs mer
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för högstadiet.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen. Kanske vill du bli en av dem?
Hitta alltPriserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Why and how sustainability is changing current marketing practices
inkl. moms
Exkl. moms: 336 kr
inkl. moms
Exkl. moms: 336 kr
This book aims to equip business students and marketing practitioners with a thorough understanding of sustainability issues. It uses contemporary cases and useful conceptualizations from recent research to provide a toolbox that help the reader understand how to deliver value to today’s consumers, while considering the well-being of future generations. Marketing & Sustainability raises important questions concerning the impact of (over)consumption, production, distribution, and communicatio...
Läs merThis book aims to equip business students and marketing practitioners with a thorough understanding of sustainability issues. It uses contemporary cases and useful conceptualizations from recent research to provide a toolbox that help the reader understand how to deliver value to today’s consumers, while considering the well-being of future generations. Marketing & Sustainability raises important questions concerning the impact of (over)consumption, production, distribution, and communication, all key marketing activities, on socio-environmental challenges in the world - such as climate change and natural resource depletion. Servitization, dematerialization of consumption, the emergence of the circular economy paradigm, the platform-based sharing economy paradigm and the use of sharing schemes and platform-based exchanges of existing market goods are all dealt with in this book, which will make a lot of sense for students, marketers and other professionals who are aware of and striving for sustainable growth.
StängSpråk:
EngelskaISBN:
9789144139869Utgivningsår:
2020Artikelnummer:
43114-01Upplaga:
FörstaSidantal:
272För att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.