Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handelns digitalisering

Undran inför framtidens affärer
Skickas följande arbetsdag

Handelns digitalisering

Undran inför framtidens affärer

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Handeln har länge kretsat kring det personliga mötet där den fysiska butiken – affären – har spelat en betydande roll för hur affärer görs. När handeln nu digitaliseras väcks en rad frågor om hur framtidens affärer kommer att se ut. I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering. Med exempel från ...

Handeln har länge kretsat kring det personliga mötet där den fysiska butiken – affären – har spelat en betydande roll för hur affärer görs. När handeln nu digitaliseras väcks en rad frågor om hur framtidens affärer kommer att se ut. I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering. Med exempel från bland annat ICA, IKEA och Nudie Jeans lyfter författarna fram funderingar och tolkningar om vad digitaliseringen innebär för handeln och framtidens affärer – i dubbel bemärkelse.

Information

Redaktörer:
Johan Hagberg Anna Jonsson
Kapitelförfattare:
Niklas Egels-Zandén Catrin Lammgård Malin Sundström
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144116808
Utgivningsår:
2016
Artikelnummer:
39436-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
160

Författare

Johan Hagberg

Johan Hagberg är docent på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och forskar om marknadsföring, konsumtion och utveckling inom detaljhandeln.

Anna Jonsson

Anna Jonsson är docent vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet och även kopplad till SIR, Handelshögskolan i Stockholm. Hon forskar om kunskap och ...

Niklas Egels-Zandén

Niklas Egels-Zandén är docent i företagsekonomi och arbetar som forskare och lärare på Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet. Han forskar om h...

Catrin Lammgård

Catrin Lammgård är ekonomie doktor på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och forskar om hållbara transporter, CSR och godsflöden i staden.

Malin Sundström

Malin Sundström är docent på Malmöuniversitet och forskar om marknadsföring, köpbeteende och detaljhandelns utveckling. Hennes specialintresse är e...

 ;

Handeln har länge kretsat kring det personliga mötet där den fysiska butiken - affären - har spelat en betydande roll för hur affärer görs. När handeln nu digitaliseras väcks en rad frågor om hur framtidens affärer kommer att se ut. I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering. Med exempel frå...

Handeln har länge kretsat kring det personliga mötet där den fysiska butiken - affären - har spelat en betydande roll för hur affärer görs. När handeln nu digitaliseras väcks en rad frågor om hur framtidens affärer kommer att se ut. I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering. Med exempel från bland annat ICA, IKEA och Nudie Jeans lyfter författarna fram funderingar och tolkningar om vad digitaliseringen innebär för handeln och framtidens affärer - i dubbel bemärkelse.

Information

Redaktörer:
Johan Hagberg Anna Jonsson
Kapitelförfattare:
Niklas Egels-Zandén Catrin Lammgård Malin Sundström
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144163635
Utgivningsår:
2016
Artikelnummer:
39436-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Johan Hagberg

Johan Hagberg är docent på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och forskar om marknadsföring, konsumtion och utveckling inom detaljhandeln.

Anna Jonsson

Anna Jonsson är docent vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet och även kopplad till SIR, Handelshögskolan i Stockholm. Hon forskar om kunskap och ...

Niklas Egels-Zandén

Niklas Egels-Zandén är docent i företagsekonomi och arbetar som forskare och lärare på Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet. Han forskar om h...

Catrin Lammgård

Catrin Lammgård är ekonomie doktor på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och forskar om hållbara transporter, CSR och godsflöden i staden.

Malin Sundström

Malin Sundström är docent på Malmöuniversitet och forskar om marknadsföring, köpbeteende och detaljhandelns utveckling. Hennes specialintresse är e...

 ;