Handelns digitalisering

Undran inför framtidens affärer

Skickas följande arbetsdag

289 kr

inkl moms

Läs mer Stäng

Handeln har länge kretsat kring det personliga mötet där den fysiska butiken – affären – har spelat en betydande roll för hur affärer görs. När handeln nu digitaliseras väcks en rad frågor om hur framtidens affärer kommer att se ut. I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering. Med exempel från ...

Information

ISBN:

9789144116808

Utgivningsår:

2016

Artikelnummer:

39436-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

160

Författare

Johan Hagberg

Johan Hagberg är docent på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och forskar om marknadsföring, konsumtion och utveckling inom detaljhandeln.

Anna Jonsson

Anna Jonsson är docent vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet och forskar om kunskapsöverföring och lärande inom organisationer och i samhället. J...

Niklas Egels-Zandén

Niklas Egels-Zandén är docent i företagsekonomi och arbetar som forskare och lärare på Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet. Han forskar om h...

Catrin Lammgård

Catrin Lammgård är ekonomie doktor på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och forskar om hållbara transporter, CSR och godsflöden i staden.

Malin Sundström

Malin Sundström är docent på Högskolan i Borås och forskar om marknadsföring, köpbeteende och detaljhandelns utveckling. Hennes specialintresse är ...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer