
Tjänstedesign
- principer och praktiker
345 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144130958Utgivningsår:
2021Artikelnummer:
40276-01Upplaga:
FörstaSidantal:
248Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta allt- principer och praktiker
exkl moms
exkl moms
Tjänstedesign – principer och praktiker är den första boken på svenska om tjänstedesign. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 15 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte. Boken lägger fokus på de underliggande principerna för ett framgångsrikt designarbete. Vilka kompetenser krävs i en organisation som vill arbeta med tjänstedesign? Hur väljs metoder och hur identifierar man vilken metod som lämpar...
Tjänstedesign – principer och praktiker är den första boken på svenska om tjänstedesign. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 15 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte. Boken lägger fokus på de underliggande principerna för ett framgångsrikt designarbete. Vilka kompetenser krävs i en organisation som vill arbeta med tjänstedesign? Hur väljs metoder och hur identifierar man vilken metod som lämpar sig för en viss kontext? Tjänstedesign – principer och praktiker presenterar tre teoretiska perspektiv på tjänstedesign, fem grundläggande principer och en bred palett av metodansatser. Med utgångspunkt i verklighetsbaserade fallbeskrivningar från privat och offentlig sektor beskriver och analyserar författarna hur principer och metoder används i praktiken. Avslutningsvis riktas blickarna framåt mot de utmaningar som vi står inför och där tjänstedesign kan vara en viktig pusselbit. Bokens fokus på underliggande principer för framgångsrikt designarbete gör den till både ett redskap att använda tillsammans med en metodhandbok och en teoretisk utgångspunkt för ett kritiskt perspektiv på tjänstedesign. Den är användbar för studenter och praktiker med olika bakgrund och arbetsområden som vill lära sig mer om tjänstedesign och skapar även en vokabulär för området på svenska.
ISBN:
9789144130958Utgivningsår:
2021Artikelnummer:
40276-01Upplaga:
FörstaSidantal:
248Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Tillämpad teknik
046-31 21 58 jens.fredholm@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 22 02 aude.plathner@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer