
Reflekterande läsning och skrivning
Årskurs 7-9
Information
Språk:
SvenskaISBN:
9789144038315Utgivningsår:
1996Revisionsår:
2008Artikelnummer:
6186-02Upplaga:
AndraSidantal:
358Det verkar som att du besöker studentlitteratur.se via en enhet utanför Sverige. Vi erbjuder inte leveranser utanför Sverige. För att kunna slutföra ett köp måste leveransadressen vara i Sverige. Läs mer
Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för högstadiet.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen. Kanske vill du bli en av dem?
Hitta alltPriserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Årskurs 7-9
inkl. moms
Exkl. moms: 315 kr
inkl. moms
Exkl. moms: 315 kr
Hur kan man som lärare stimulera sina elever att läsa skönlitteratur och utveckla deras förmåga att samtala och reflektera utifrån olika texter? Hur kan man arbeta för att utveckla elevernas förmåga att skriva i olika textgenrer?I Reflekterande läsning och skrivning får läsaren följa en klass och deras språkutvecklande arbete under skolår 7-9. Gunilla Molloy, som är klassens undervisande lärare, beskriver hur man kan bygga ett dialogiskt klassrumsklimat, där lärandet bygger på elevernas egna ...
Läs merHur kan man som lärare stimulera sina elever att läsa skönlitteratur och utveckla deras förmåga att samtala och reflektera utifrån olika texter? Hur kan man arbeta för att utveckla elevernas förmåga att skriva i olika textgenrer?I Reflekterande läsning och skrivning får läsaren följa en klass och deras språkutvecklande arbete under skolår 7-9. Gunilla Molloy, som är klassens undervisande lärare, beskriver hur man kan bygga ett dialogiskt klassrumsklimat, där lärandet bygger på elevernas egna texter och arbete med skönlitteratur. Hon för även en kritisk diskussion kring olika didaktiska val och diskuterar utifrån egna och andras erfarenheter vad som kan gå fel i ett klassrum och vad detta kan bero på. Denna andra, reviderade upplaga innehåller även ett nyskrivet kapitel om hur man kan hålla ett litteratursamtal.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i svenska i grundskola och gymnasium.
StängFörfattare:
Gunilla MolloySpråk:
SvenskaISBN:
9789144038315Utgivningsår:
1996Revisionsår:
2008Artikelnummer:
6186-02Upplaga:
AndraSidantal:
358För att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.