
Forskningsetik och perspektivval
281 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144266121Utgivningsår:
1988Revisionsår:
1997Artikelnummer:
2661-02Upplaga:
AndraSidantal:
204Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltexkl moms
exkl moms
Boken handlar om forskning som praktisk verksamhet. Den behandlar olika samhällsvetenskapliga forskningstraditioner och deras olika syn på människan, samhället och kunskapen och diskuterar mot den bakgrunden forskningens förhållande till praxiskunskapen och olika parter i den studerade verkligheten. Boken tar upp frågor som: – Kan forskaren vara neutral? Om inte. Vem skall hon/han i så fall vara trogen? Och i så fall. Hur trogen? – Har vanlig mänsklig moral med forskning att göra? – Har det n...
Boken handlar om forskning som praktisk verksamhet. Den behandlar olika samhällsvetenskapliga forskningstraditioner och deras olika syn på människan, samhället och kunskapen och diskuterar mot den bakgrunden forskningens förhållande till praxiskunskapen och olika parter i den studerade verkligheten. Boken tar upp frågor som: – Kan forskaren vara neutral? Om inte. Vem skall hon/han i så fall vara trogen? Och i så fall. Hur trogen? – Har vanlig mänsklig moral med forskning att göra? – Har det någon betydelse om forskaren och ”de beforskade” är kvinnor eller män? Detta är en andra omarbetad och utvidgad upplaga av boken. Den har blivit mycket använd i forskarutbildningar och forskningsförberedande kurser såväl som i grundutbildningar och vidareutbildningar vid socialhögskolor, vård- och lärarhögskolor och i andra sammanhang där den möter människor som intresserar sig för vad social forskning kan och bör vara för slags verksamhet. Andra upplagan
Författare:
Rosmari Eliasson LappalainenISBN:
9789144266121Utgivningsår:
1988Revisionsår:
1997Artikelnummer:
2661-02Upplaga:
AndraSidantal:
204Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Socialt arbete och sociologi
046-31 21 30 johan.lindgren@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 21 61 susanne.borgtorn@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer