Sverige
Privatperson Logga in
Ingen bild

Jonna Larsson

Kapitelförfattare

Författare

Jonna Larsson är licentiand vid Göteborgs universitet och deltar i den nationella forskarskolan för förskollärare (FöFoBa) och verksam som förskollärare i Alingsås kommun. Hennes forskning handlar om innehållsdimensioner inom förskolan som institutionell kontext. Fysik och fysikaliska fenomen framträder som delar av ett naturvetenskapligt lärområde där barns begynnande lärande ses som knutet till erfarenheter, utmaningar och utforskande. Hennes forskning fokuserar på de möjligheter för lärande som skapas i barnens samspel med lärare och andra barn likväl som av den pedagogiska miljön.

Jonna Larsson är licentiand vid Göteborgs universitet och deltar i den nationella forskarskolan för förskollärare (FöFoBa) och verksam som förskollärare i Alingsås kommun. Hennes forskning handlar om innehållsdimensioner inom förskolan som institutionell kontext. Fysik och fysikaliska fenomen framträder som delar av ett naturvetenskapligt lärområde där barns begynnande lärande ses som knutet till erfarenheter, utmaningar och utforskande. Hennes forskning fokuserar på de möjligheter för lärande som skapas i barnens samspel med lärare och andra barn likväl som av den pedagogiska miljön.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer