
Jonna Larsson
Kapitelförfattare
Författare
Jonna Larsson är licentiand vid Göteborgs universitet och deltar i den nationella forskarskolan för förskollärare (FöFoBa) och verksam som förskollärare i Alingsås kommun. Hennes forskning handlar om innehållsdimensioner inom förskolan som institutionell kontext. Fysik och fysikaliska fenomen framträder som delar av ett naturvetenskapligt lärområde där barns begynnande lärande ses som knutet till erfarenheter, utmaningar och utforskande. Hennes forskning fokuserar på de möjligheter för lärande som skapas i barnens samspel med lärare och andra barn likväl som av den pedagogiska miljön.
Jonna Larsson är licentiand vid Göteborgs universitet och deltar i den nationella forskarskolan för förskollärare (FöFoBa) och verksam som förskollärare i Alingsås kommun. Hennes forskning handlar om innehållsdimensioner inom förskolan som institutionell kontext. Fysik och fysikaliska fenomen framträder som delar av ett naturvetenskapligt lärområde där barns begynnande lärande ses som knutet till erfarenheter, utmaningar och utforskande. Hennes forskning fokuserar på de möjligheter för lärande som skapas i barnens samspel med lärare och andra barn likväl som av den pedagogiska miljön.