Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Tjänstedesign

- principer och praktiker
Skickas följande arbetsdag

Tjänstedesign

Principer och praktiker

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Tjänstedesign – principer och praktiker är den första boken på svenska om tjänstedesign. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 15 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte. Boken lägger fokus på de underliggande principerna för ett framgångsrikt designarbete. Vilka kompetenser krävs i en organisation som vill arbeta med tjänstedesign? Hur väljs metoder och hur identifierar man vilken metod som lämpar...

Tjänstedesign – principer och praktiker är den första boken på svenska om tjänstedesign. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 15 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte. Boken lägger fokus på de underliggande principerna för ett framgångsrikt designarbete. Vilka kompetenser krävs i en organisation som vill arbeta med tjänstedesign? Hur väljs metoder och hur identifierar man vilken metod som lämpar sig för en viss kontext? Tjänstedesign – principer och praktiker presenterar tre teoretiska perspektiv på tjänstedesign, fem grundläggande principer och en bred palett av metodansatser. Med utgångspunkt i verklighetsbaserade fallbeskrivningar från privat och offentlig sektor beskriver och analyserar författarna hur principer och metoder används i praktiken. Avslutningsvis riktas blickarna framåt mot de utmaningar som vi står inför och där tjänstedesign kan vara en viktig pusselbit. Bokens fokus på underliggande principer för framgångsrikt designarbete gör den till både ett redskap att använda tillsammans med en metodhandbok och en teoretisk utgångspunkt för ett kritiskt perspektiv på tjänstedesign. Den är användbar för studenter och praktiker med olika bakgrund och arbetsområden som vill lära sig mer om tjänstedesign och skapar även en vokabulär för området på svenska.

Information

Författare:
Stefan Holmlid Katarina Wetter-Edman
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144130958
Utgivningsår:
2021
Artikelnummer:
40276-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
248

Författare

Stefan Holmlid

Stefan Holmlid, professor i design, Linköpings universitet. Han undervisar i tjänstedesign vid Linköpings universitet och Politecnico di Milano. St...

Katarina Wetter-Edman

Katarina Wetter-Edman, filosofie doktor i design, Social Impact Lab, Örebro universitet. Katarina har undervisat i tjänstedesign vid Konstfack samt...

 ;

Tjänstedesign – principer och praktiker är den första boken på svenska om tjänstedesign. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 15 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte. Boken lägger fokus på de underliggande principerna för ett framgångsrikt designarbete. Vilka kompetenser krävs i en organisation som vill arbeta med tjänstedesign? Hur väljs metoder och hur identifierar man vilken metod som lämpar...

Tjänstedesign – principer och praktiker är den första boken på svenska om tjänstedesign. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 15 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte. Boken lägger fokus på de underliggande principerna för ett framgångsrikt designarbete. Vilka kompetenser krävs i en organisation som vill arbeta med tjänstedesign? Hur väljs metoder och hur identifierar man vilken metod som lämpar sig för en viss kontext? Tjänstedesign – principer och praktiker presenterar tre teoretiska perspektiv på tjänstedesign, fem grundläggande principer och en bred palett av metodansatser. Med utgångspunkt i verklighetsbaserade fallbeskrivningar från privat och offentlig sektor beskriver och analyserar författarna hur principer och metoder används i praktiken. Avslutningsvis riktas blickarna framåt mot de utmaningar som vi står inför och där tjänstedesign kan vara en viktig pusselbit. Bokens fokus på underliggande principer för framgångsrikt designarbete gör den till både ett redskap att använda tillsammans med en metodhandbok och en teoretisk utgångspunkt för ett kritiskt perspektiv på tjänstedesign. Den är användbar för studenter och praktiker med olika bakgrund och arbetsområden som vill lära sig mer om tjänstedesign och skapar även en vokabulär för området på svenska.

Information

Författare:
Stefan Holmlid Katarina Wetter-Edman
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144189161
Utgivningsår:
2021
Artikelnummer:
40276-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Stefan Holmlid

Stefan Holmlid, professor i design, Linköpings universitet. Han undervisar i tjänstedesign vid Linköpings universitet och Politecnico di Milano. St...

Katarina Wetter-Edman

Katarina Wetter-Edman, filosofie doktor i design, Social Impact Lab, Örebro universitet. Katarina har undervisat i tjänstedesign vid Konstfack samt...

 ;