Privatperson Logga in

Så mäts socialt hållbart värdeskapande

Skickas följande arbetsdag

190 kr

exkl moms

Läs mer Stäng

Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna. Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp oc...

Information

ISBN:

9789144117256

Utgivningsår:

2016

Artikelnummer:

39463-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

166

Författare

Gordon Hahn

Gordon Hahn är grundare av och vd på SERUS samt Sveriges medlem i ­
EU-kommissionens expertgrupp för socialt företagande och social ekonomi.

Lena Hök

Lena Hök är hållbarhetschef på Skanska.

Erik Jannesson

Erik Jannesson, ek.dr, är verksam som forskare och lärare vid Linköpings universitet, samt delägare i konsultföretaget Serus som sysslar med projek...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer