Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Skolförbättring genom aktioner

Verksamheter i skola, förskola och fritidshem möter forskning

Skickas följande arbetsdag

Det räcker inte med att prata om förändringar för att få till konkreta förbättringar i skolan. Lärare och rektorer behöver också pröva nya sätt att agera och handla. Uttryckt på annat sätt, det behövs systematiska och genomtänkta aktioner i skolan. Den här boken erbjuder konkreta och inspirerande beskrivningar av systematiska aktioner som genomförts i skolor, förskolor och i fritidshem. Exemplen är hämtade från rikt varierade lokalsamhällen och från skilda tidsperioder. Olika forskningsstrat...

Läs mer

Det räcker inte med att prata om förändringar för att få till konkreta förbättringar i skolan. Lärare och rektorer behöver också pröva nya sätt att agera och handla. Uttryckt på annat sätt, det behövs systematiska och genomtänkta aktioner i skolan. Den här boken erbjuder konkreta och inspirerande beskrivningar av systematiska aktioner som genomförts i skolor, förskolor och i fritidshem. Exemplen är hämtade från rikt varierade lokalsamhällen och från skilda tidsperioder. Olika forskningsstrategier diskuteras där aktionsforskning sätts i förgrunden och samverkan mellan lärare, skolledare och forskare lyfts fram. Framtida aktioner för att förbättra skolors verksamhet diskuteras, liksom förutsättningarna för kvalificerat pedagogiskt arbete. Skolförbättring genom aktioner riktar sig till verksamma lärare och skolledare, men boken är även användbar inom pedagogisk grundutbildning då den ger bra ingångar till att stärka skolprofessionernas vetenskapliga grund. "För att skapa en hållbarhet och långsiktighet i skolors förbättringsarbete vill vi med denna bok stimulera förskollärare, lärare, fritidspedagoger och rektorer att bli delaktiga i att öka kunskapen om skola och undervisning och använda denna kunskap som grund för förbättringar.”

Stäng
Information

ISBN:

9789144149905

Utgivningsår:

2021

Artikelnummer:

43930-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

192
 ;