Miljöer för lek, lärande och samspel

Skickas följande arbetsdag

233 kr

inkl moms

Läs mer Stäng

Hur ser miljöer för lek, lärande och samspel ut idag? Barns handlingar, upplevelser och erfarenheter är, förutom den sociala relationen till andra barn och vuxna, också sammanbundna med de inomhus- och utomhusmiljöer som de vistas i. Både fysiska och sociala miljöer utgör därför väsentliga förutsättningar för barns lek och lärande.I boken belyser författarna olika aspekter av miljöns betydelse och problematiserar värdet av en kreativ, utmanande och utvecklande miljö. Betydelsen av hemliga lek...

Information

ISBN:

9789144029115

Utgivningsår:

2008

Artikelnummer:

32774-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

168

Författare

Anette Sandberg

Anette Sandberg är professor i pedagogik med inriktning mot förskolan vid Mälardalens högskola, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation. ...

Jane Brodin

Jane Brodin är professor emerita i barn- och ungdomsvetenskap vid Stockholms universitet och har en mångårig erfarenhet av forskning och utbildning...

Birgitta Davidsson

Birgitta Davidsson är lärare och forskare vid Högskolan i Borås.

Rauni Karlsson

Rauni Karlsson har många års erfarenhet som förskollärare och är verksam som universitetslektor inom förskollärarprogrammet. Hennes forskningsintre...

Peg Lindstrand

Peg Lindstrand arbetade tidigare som docent i barn- och ungdomsvetenskap och som lektor och forskare vid Stockholms universitet. Fokus i hennes for...

Tuula Vuorinen

Tuula Vuorinen är lärare och forskare vid Mälardalens högskola.

Eva Ärlemalm-Hagsér

Eva Ärlemalm-Hagsér är verksam som lärare och forskare vid Mälardalens högskola.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer